فردا کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در سنگاپور، دیدار میکنند،مشخص شد مردی که تمام ثروت کشورش را خرج برنامه هسته‌ای کرده و ملت را به فقر و گرسنگی کشانده، توان پرداخت هزینه هتل محل اقامتش در سنگاپور را ندارد.
کد خبر: ۶۱۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 10 June 2018

به گزارش روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو نفر از هماهنگ‌کنندگان امور مربوط به دیدار رهبران دو کشور فاش کرد که پیونگ‌یانگ توان پرداخت هزینه‌های هتل را ندارد و آمریکا نیز به دلیل آنکه نمی‌خواهد پیونگ‌یانگ را برنجاند، برای پرداخت این هزینه‌ها اعلام آمادگی نکرده و از سنگاپور خواهد خواست که هزینه‌های اقامت رهبر کره‌شمالی را متقبل شود.

لازم به ذکر است که اقامت در هتل مجلل فولرتون سنگاپور بسیار گران است. این هتل در یک دهکده توریستی در جزیره سنتوزا در سواحل اقیانوس آرام قرار دارد و هزینه اقامت در سوئیت ریاست‌جمهوری در این هتل، 6 هزار دلار برای هر شب است. هزینه اتاق‌های معمولی این هتل برای یک شب نیز حدود 280 دلار برای هر نفر است. برخی اتاق‌های این هتل تا 415 دلار برای هر شب قیمت دارند. از آنجا که رهبر کره‌شمالی علاوه بر هیات دیپلماتیکی که او را همراهی می‌کند، تعداد قابل توجهی مشاور، نیروی امنیتی و نیروی خدماتی و دیگر افراد را به همراه خواهد داشت. این امر سبب می‌شود هزینه اقامت هیات کره‌شمالی در این هتل بسیار گران باشد.

یکی از دو منبع واشنگتن پست به این روزنامه گفت که آمریکا آمادگی پرداخت این هزینه‌ها را دارد ولی نگران است این اقدام توهین به کره‌شمالی و رهبر این کشور تلقی شود.

اسکات شنایدر، کارشناس امور کره در کمیته روابط خارجی آمریکا گفت که پرداخت هزینه‌های اقامت از سوی کشوری دیگر «مسخره» است و کره‌شمالی پیش از این بارها درخواست کرده بود که به شکل برابر و همسان با آنها رفتار شود.

موضوع شیوه سفر رهبر کره‌شمالی به سنگاپور از دیگر موضوعاتی است که با نزدیک شدن به دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ مورد توجه قرار گرفته است. کره‌شمالی کماکان از هواپیماهای بسیار قدیمی که به دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق تعلق دارند، استفاده می‌کند. به دلیل طولانی بودن پرواز، استفاده از این هواپیماها خطرناک است. به همین دلیل هیات کره‌شمالی تصمیم گرفت با هواپیماهای کهنه‌اش به چین برود و از آنجا با هواپیماهای کشور دیگری مسافت 4 هزار و 800 کیلومتری به سنگاپور را بپیمایند.

براساس برنامه‌ریزی‌ها کیم جونگ اون و دونالد ترامپ روز سه‌شنبه 12 ژوئن 2018 در سنگاپور با یکدیگر دیدار می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار