ريیس بهزیستی کشور:
رييس سازمان بهزيستي كشور اظهار كرد: سازمان بهزیستی در دو بحث تنبلی چشم و ناشنوایی بسیار خوب عمل کرده است که البته در این زمینه هم استان یزد با 93 درصد در مقابل 63 درصد میانگین پوشش کشوری رتبه ممتاز را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۶۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزد دکتر "انوشیروان محسنی" و هیات همراه كه در هفته بهزیستی برای افتتاح چندین پروژه به استان یزد سفر کرده بودند، عصر ديروز در بازديد از مرکز ژنتیک میبد که یکی از مجهزترین مراکز در زمینه ژنتیک در جنوب شرق کشور است؛ گفت: با توجه به عمیق شدن آسیب‌های اجتماعی، بروز معلولیت‌ها در اثر حوادث ترافیکی و بروز سالمندی در کشور ما باید نگاه همه جانبه‌ای به مسائل پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: قرار بود در برنامه چهارم، 50 درصد از مناطق حادثه خیر کشور را کم کنیم که متاسفانه نتوانستیم به این مهم دست یابیم و با توجه به این که معلولان حوادث ترافیکی یک عمر بر دوش بهزیستی هستند، ما پیشگیری و بهداشت را در اولویت برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم.

ريیس بهزیستی کشور افزود: با توجه به محدودیت منابع در کشور باید از این منابع صیانت کنیم، باید نگاهمان به جامعه نگاه فرآیندی و سیستمی باشد و آسیب‌ها را رصد کنیم، آمار و اطلاعات دقیق داشته باشیم و با ابزار علم به مقابله با آنها برویم چرا كه علم می‌تواند برای هر مشکلی راه حلی ارائه کند.

وی با اشاره به این که در کشور 200 مرکز ژنتیک داریم، تصریح کرد: هیچکدام از این مراکز مثل مرکز میبد نیست و ما به دنبال تکثر این مراکز نیستیم لذا سعی داریم تجهیز و ارتقاء سطح آنها از همه نظر را در دستور کار خود قرار دهیم.

محسنی تشخیص و مداخله به موقع و به هنگام را باعث جلوگیری از خیلی ضررها دانست و تاکید کرد: سازمان بهزیستی در دو بحث تنبلی چشم و ناشنوایی بسیار خوب عمل کرده است که البته در این زمینه هم استان یزد با 93 درصد در مقابل 63 درصد میانگین پوشش کشوری رتبه ممتاز را از آن خود کرده است.

وی اضافه كرد: در سال گذشته از تولد 900 کودک معلول در کشور جلوگیری کردیم و این فوق العاده حائز اهمیت است.

ريیس بهزیستی در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به امکانات و توانایی هایی که در مرکز ژنتیک میبد مشاهده شد، از تمام توانمان برای کمک به این مرکز استفاده می‌کنیم و از افرادی نیکوکار و خیر به ويژه مرحوم دکتر دهقانی که چنین گامی را برداشتند، تشکر می‌کنيم.

گفتني است؛ در این بازدید دکتر "جليل عفتی" مدیر کل بهزیستی استان، فلاح فرماندار میبد و برخی از مسئولین شهرستان میبد نيز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار