تابناک : رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از مزایای این برنامه را به روز کردن پاسخگویی شرعی با پیشرفت های روزآمد علمی و پزشکی دانست.
کد خبر: ۶۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 15 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ، برنامه استقرار روحانیان مشاور بالینی در مراکز بیمارستانی استان مرکزی با متدی نوین، طی مراسمی نمادین با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و دیگر مسئولین در مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری(ره) اراک آغاز شد

دکتر طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: برنامه استقرار روحانیان مشاور بالینی از اقدامات مهم و زیربنایی در کیفیت بخشی به حوزه سلامت است و در کنار آن راهبردهای کرسی خارج فقه پزشکی نیز برای اولین بار در این دانشگاه دنبال می شود.

وی افزود: یکی از مزایای این برنامه به روز کردن پاسخگویی شرعی با پیشرفت های روزآمد علمی و پزشکی است.

دکتر طاهراحمدی بهره گیری از ظرفیت های ثمربخش جامعه روحانی برای بیش از 12 هزار نفر پرسنل درمانی و دانشجویان پزشکی و خدمات شرعی و معنوی به بیش از شش میلیون مراجعه کننده بیمارستانی استان در سال را کار بزرگی دانست که در استان مرکزی آغاز شده است و گفت : مقرر شده در این برنامه روزانه سه ساعت حضور روحانیان در بیمارستان ها به منظور درمان روحی و معنوی خدمات گیران انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: در برنامه استقرار روحانیان مشاور بالینی، 16 روحانی در بیمارستان های دولتی استان همکاری دارند که دو نفر آن ها زن و بقیه مرد هستند.

دکتر طاهراحمدی گفت: روحانیون همکار این برنامه وظایفی چون سرکشی به بیماران، بهبود شرایط عاطفی و معنوی برای آن ها و همراهان، پاسخگویی به سوالات شرعی پرسنل درمانی و مراجعان، شرکت در کمیته اخلاق پزشکی مراکز درمانی و همکاری در برنامه های فرهنگی بیمارستان ها را برعهده دارند.

وی پیوند سلامت با فرهنگ را نیاز زیربنایی دانست و گفت: امسال به منظور تقویت این مهم یک میلیارد ریال برای اقدامات راهبردی معنوی و فرهنگی و پیوست های آن با بخش های محوری حوزه سلامت استان تخصیص داده شده است.

دکتر طاهراحمدی در پایان بیان کرد: 10 درصد دانشجویان علوم پزشکی استان در 50 گروه دانشجویی زیر نظر استادان بزرگ حوزوی کشور مطالعات جامع در اثار شهید مطهری را دنبال می کنند که این مهم در کنار کرسی خارج فقه پزشکی دو راهبرد اساسی و مهم فرهنگی و دینی در حوزه سلامت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار