مدیرعامل سبلان خودروی اردبیل گفت: ظرفیت تولید کارخانه سبلان مایوان اردبیل 1000 دستگاه اتوبوس است که با استاندارد کیفی اقدام به تولید ‌آن می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 16 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید لیلاز صبح امروز در نشست با استاندار اردبیل در کارخانه سبلان خودرو اردبیل اظهار کرد: در کل کشور بیش از 20 هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که در پنج سال اخیر بر این تعداد افزوده نشده و به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم اقتصادی حتی نتوانستیم در کشور به نوسازی ناوگان کهنه و فرسوده اقدام کنیم.

وی، تقاضای کشور را در شرایط کنونی به 10 هزار دستگاه اتوبوس شهری یادآور شد و گفت: تنها شهرداری تهران 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده دارد که در راستای جا افتادن نهضت نوسازی و بازسازی خودروهای فرسوده تلاشمان بر این است تا با پیگیری از ظرفیت کارخانه‌های تولید اتوبوس بتوانیم در این زمینه مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل سبلان خودروی اردبیل یادآور شد: با رفع تحریم‌ها و تقویت بودجه عمرانی دولت چشم‌انداز خوبی برای ترزیق منابع اعتباری به وزارت کشور و شهرداری با هدف تولید اتوبوس ‌و مینی‌بوس‌های شهری وجود دارد.

لیلاز تصریح کرد: امیدواریم در نوسازی و خرید اتوبوس‌های جدید شهری سهمیه این کارخانه نیز در سطح ملی در نظر گرفته شود و ما بتوانیم با کیفیتی بالاتر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های تولیدی را تحویل بازار دهیم.

وی عنوان کرد:‌ در حال حاضر در کشور4 هزار مینی‌بوس فرسوده وجود دارد که نیاز به بازسازی و نوسازی جدی و اولویت‌دار دارند که انتظار می‌رود کارخانه مایوان سبلان نیز در این حوزه ورود پیدا کرده و نسبت به نوسازی و ساخت مینی‌بوس‌های مدرن منطبق بر استانداردها اقدام جدی را انجام دهد.

مشاور مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: با توجه به اینکه این کارخانه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس با پایه موتور گازسوز را تولید می‌کند که استهلاک وحشتناک خودروها را به حداقل می‌رساند تلاش جدی بر این است تا با رعایت استانداردها و ارتقای یورو سه به یورو چهار از تولیدات این کارخانه بیشتر از این استقبال شود.

لیلاز تبیین کرد: باید محیط زیست به ما مدال افتخار در حفظ استانداردهای محیط زیست را بدهد چرا که ما به راحتی موفق شدیم بالاتر از استاندارهای کارخانه دوو نسبت به تولید خودروها با کیفیت بیشتر اقدام کنیم.

وی متذکر شد:‌ اولین خواسته ما از مسئولان استانی و کشوری این است که تا قبل از پایان امسال ظرفیت تولید این کارخانه تحقق پیدا کند و قطعا این کارخانه با ظرفیتی که دارد به راحتی می‌تواند در حوزه نوسازی ناوگان شهری اتوبوس و مینی‌بوس وارد شود.

مدیرعامل سبلان خودروی اردبیل متذکر شد: ما در سفر هفته آینده جهانگیری از دولت انتظار خواهیم داشت تا در قدم اول زمینه‌ای را فراهم کند تا سهم این کارخانه در تولید اتوبوس و مینی‌بوس‌های شهرداری‌ها تامین شود و در کنار آن با استمهال بدهی‌های بانکی جرایم ظالمانه‌ای که به آن روا داشته شده است از میان برود.

لیلاز عنوان کرد: این کارخانه با اعزام چند نفر مهندس به کشور کره جنوبی سعی کرده تا آموزش‌های لازم را در این حوزه انجام دهد که قطعا در این زمینه باید از ظرفیت ایجاد شده مهندسان آموزش دیده استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست استاندار اردبیل نیز قول داد تا در سفر قریب‌الوقوع معاون اول رئیس جمهور مشکلات این کارخانه اعم از رونق بازار عرضه محصولات و استمهال بدهی این کارخانه مطرح شده و پیگیری شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل نیز قول داد تا از هفته آینده با حضور یک بازرس بیمه مشکلات بیمه کارگران این کارخانه برطرف شده و سه‌شنبه هفته آینده دفترچه بیمه کارگران این کارخانه دوباره فعال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار