رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: تست غربالگری و بینایی‌سنجی از 16 هزار کودک سبزواری انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 17 July 2015
مرضیه کسرایی‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام تست غربالگری و بینایی‌سنجی از 16 هزار کودک در این شهرستان اظهار داشت: این تست‌ها در راستای شناسایی معلولیت‌های بینایی، شنوایی و کنترل، پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات موثر بهزیستی در زمینه کنترل، درمان و پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه نیز تصریح کرد: در همین راستا 10 کلینیک ترک اعتیاد و چهار کمپ نگهداری معتادین در شهرستان ایجاد شده که در کاهش تعداد معتادین تاثیرگذار بوده است.

کسرایی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 600 نفر به کمپ‌های اقامتی و ترک اعتیاد شهرستان مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم کمپ‌ها مسئله هزینه‌های نگهداری یک بیمار و معتاد است که این موضوع سبب شده تا معتادین نیز به این مراکز کمتر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف بهزیستی شهرستان ارائه مشاوره‌های تخصصی و عمومی به خانواده‌ها است، عنوان کرد: در همین زمینه پنج مرکز مشاوره تخصصی و عمومی در سطح شهرستان ایجاد شده که در کاهش میزان طلاق موثر بوده است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و دادگستری در زمینه کاهش میزان طلاق‌های توافقی عنوان کرد: براساس آمارهای اداره ثبت احوال سبزوار از هر هفت ازدواج، دو ازدواج به طلاق منجر می‌شود که در این زمینه با تلاش‌های مراکز مشاوره ما 30 درصد این طلاق‌ها منجر به سازش می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 130 مرکز خدمات اجتماعی بهزیستی در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد 80 مرکز مهدهای کودک، 10 کمپ ترک اعتیاد، 10 مرکز شامل مراکز توانبخشی و TC و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند.

کسرایی‌فر با بیان اینکه تاکنون بیش از 7 هزار معلول و مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی سبزوار هستند تصریح کرد: از این میزان معلول بخشی در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و توانبخشی نگهداری می‌شوند که بر اساس سیاست‌های جدید بهزیستی برنامه مراقبت از این معلولان به صورت مراقبت در خانه و خانواده‌محور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های مراقبت در منزل و خانواده‌محور معلولان یکی از بهترین طرح‌های اجرا شده در بهزیستی است که از آسیب‌های اجتماعی کمتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی در این زمینه کمک‌هایی را از جمله پرداخت یارانه به معلولان و مددجویان بدسرپرست و بی‌سرپرست را انجام می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به ساخت چند مهد کودک در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی سبزوار ادامه داد: ما در سکونتگاه‌های غیررسمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دوره‌های آموزشی آگاه‌سازی و پیشگیری را با همکاری همیاران سلامت روان برگزار کرده‌ایم که دارای بازتاب خوبی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار