«آب انبار رستم گیو» به عنوان یکی از بناهای تاریخی شهر جهانی یزد که علی رغم نامناسب بودن محیط آن مورد بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گرفت، به همت شهرداری یزد بازسازی و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 28 July 2018

«آب انبار رستم‌گیو» یکی از بناهای تاریخی شهر جهانی یزد است که با همت شهرداری بهسازی و دیشب پنج شنبه چهارم مرداد ماه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

این طرح در متراژي حدود ١٦٠٠ متر مربع انجام و تاكنون حدود ٤٥٠ ميليون تومان از سوي شهرداري در اين مكان هزينه شده است.

شهرداري با عنايت به حجم بازديد زياد توريست‌ها و نامناسب بودن محيط اطراف «آب انبار رستم گیو» در گذشته و همچنین به منظور نمايان نمودن كامل اين بنای تاریخی، اقدام به طراحي و اجراي محوطه سازي آن نموده است.

با توجه به اين‌كه اين آب انبار از محدود آب انبارهاي موجود در جنب يكي از بلوارهاي اصلي شهر یزد بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است، برای بازسازی آن از مصالحي نظیر واش بتن كاهگل و آجر قزاقي برای حفظ فضاي سنتي محل استفاده شده است.

عملیات بازسازی آب انبار رستم گیو در سه فاز و سه کد ارتفاعی، از سال 95 آغاز و امسال به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ شهرداري اقدام به بدنه سازي و كفسازي مسير گردشگري از آب انبار رستم گيو تا آتشكده نموده كه در فاز اول ٢٠٠ ميليون تومان در سال گذشته هزينه و امسال نيز اعتباري بالغ بر ٢٠٠ ميليون تومان نيز براي اين مسير گذاشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار