مسئول عتبات مدیریت حج و زیارت یزد گفت : ثبت نام از متقاضیان سفر به مکان های مذهبی شیعیان در عراق برای روز عرفه ( روز نیایش) برابر 9 ذی الحجه 1439هجری قمری از امروز(سه شنبه) در این استان آغاز شد .
کد خبر: ۶۳۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 31 July 2018

سید علی محمد حسینی پور  اظهارداشت : بر اساس برنامه ریزی‌ های انجام شده ، 160نفر در قالب چهار کاروان زمینی روز عرفه، در عراق حضور خواهند یافت.
وی با بیان اینکه 30 مرداد ماه سال 1397 مصادف با روز عرفه است ، افزود: اعزام زایران از 24 تا 27 مرداد ماه خواهد بود.
حسینی پور اضافه کرد: سفرهای ارزان قیمت به عتبات عالیات در ایام نزدیک به روز عرفه متوقف و چند روز پس از آن از سر گرفته خواهد شد.
به گفته مسئول عتبات عالیات دفتر حج و زیارت یزد گفت: زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه به مسلمانان بسیار توصیه شد، بسیاری از مردم مشتاق حضور در عتبات در این روز معنوی هستند.
این مسئول یادآور شد: مشتاقان زیارت در نظر داشته باشند که باید ثبت نام خود را از طریق دفاتر زیارتی مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت انجام دهند.
به گفته حسینی پور ، کاروان‌های زیارتی غیرمجاز فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای زایران، هیچ گونه مسئولیتی متوجه این سازمان نیست.
وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست 1397، پنج هزار و 631 زایر در قالب 147 کاروان هوایی و زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
در سال 1396، 16 هزار و 83 زایر در قالب 402 کاروان به عراق اعزام شدند که 60درصد سفرها هوایی و بقیه زمینی بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار