نایب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یزد گفت: سیدحسین میرحسینی و مصطفی دهقانی 2 بازیکن عضو باشگاه مقاومت گلساپوش یزد به همراه تیم ملی عازم مسابقات فوتوالی قهرمانی 2018 آسیا در تایلند شدند.
کد خبر: ۶۳۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 01 August 2018

لیلا وکیلی افزود: اردوی تیم ملی فوتوالی ایران در سه مرحله برگزار که در پایان توسط کادرفنی چهار بازیکن برای حضور در مسابقات آسیایی انتخاب شدند.
وی ادامه داد: به غیر از 2 بازیکن یزدی ، وحید امیری و احمد شادان از استان گلستان، جزو دعوت شدگان هستند که تیم ملی را در رقابت ها همراهی می کنند.
سه اردوی آمادگی تیم ملی فوتوالی در استان های اصفهان و تهران و قشم برگزار شده است .
تیم ملی فوتوالی ایران تاکنون موفق به کسب عنوان سومی در مسابقات جهانی و 2 عنوان نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی شده است.
پنجمین دوره رقابت‌ های فوتوالی قهرمانی آسیا با حضور 24 تیم از کشورهای آسیایی به همراه استرالیا و نیوزلند از یازدهم تا هفدهم مرداد 1397 در تایلند برگزار می شود.
فوتوالی از ادغام 2 رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده که در یک زمین 9 در 18 متر مربع با یک تور به ارتفاع 2 متر و 20 سانتیمتر با حضور 2 بازیکن در هر تیم برگزار می شود. 
بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند. 
انجمن فوتوالی ایران از سال 1390 تشکیل شده و زیر نظر هیات روستایی عشایری و بازی های بومی محلی است و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان شد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد اما آمار ورزشکاران رشته فوتوالی یزد اعلام نشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار