کد خبر: ۶۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 26 August 2018

وزیر نیرو گفت: صادرات برق ایران پس از برطرف شدن مشکل خاموشی ها، به کشورهای همسایه عراق، افغانستان و پاکستان آغاز شد و در عین حال در مواقع نیاز، امکان واردات برق نیز وجود دارد.

 «رضا اردکانیان» در نشست خبری هفته دولت که در محل نیروگاه پرند ( واقع در 33 کیلومتری جنوب غرب تهران در مسیر اتوبان تهران - ساوه ) برگزار شد، در زمینه صادرات برق افزود: ایران اکنون به تعهدات خود در مبادلات انرژی با کشورهای همسایه می پردازد.
وزیر نیرو در مورد مطالبات از عراق اضافه کرد: رقم قابل ملاحظه ای مطالبات انباشت شده وجود دارد، درعین حال طرف عراقی پرداخت مطالبات برقی ایران را شروع کرده است و امیدواریم این امر سرعت پیدا کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر صادرات، هم اکنون امکان واردات برق از ترکمنستان و ارمنستان در مواقعی که نیاز باشد، فراهم است.
اردکانیان در پاسخ به سوال دیگری در مورد خروج شرکت زیمنس گفت: تعهداتی که این شرکت داشته در حال انجام است و از جمله کلاس اف نیروگاه های گازی انجام می شود و به تعهدات خود نیز پایبندی دارند.

** مذاکره با روسیه برای ساخت سه هزار مگاوات نیروگاه هسته ای
وزیر نیرو در ادامه یادآورشد: اکنون یک نیروگاه هسته ای به ظرفیت یک هزار مگاوات داریم که نقش موثری در زمان پیک بار دارد.
وی افزود: برای سه هزار مگاوات نیروگاه جدید هسته‌ای با روسیه در حال مذاکره ایم که در مراحل شروع به کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، علی ‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آذرماه سال گذشته بود که در حاشیه آغاز عملیات گودبرداری فونداسیون ساختمان واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هر نیروگاه یکهزار مگاواتی سالیانه از انتشار هفت میلیون تن گازهای آلاینده جلوگیری می‌کند.
به گفته وی، با توجه به اینکه ایران کشوری خشک است باید به سمت احداث نیروگاه های هسته ای کوچک حرکت کنیم.
وی همچنین اظهارداشت که مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده ظرفیت تولید برق هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران را به 20 هزار مگاوات افزایش دهد.
صالحی یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه ساخت نیروگاه هسته‌ای یک هزار مگاواتی پنج هزار میلیارد دلار است برای ساخت نیروگاه های هسته‌ای با ظرفیت تولید 20 هزار مگاوات برق، نیازمند 100 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار