طرح گردشگری و ساماندهی رودخانه جاجرود به همت شهرداری لواسان و با هدف توسعه صنعت توریسم در این منطقه با حضور معاون امور عمرانی استاندار تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 22 July 2015
رجبعلی خسروآبادی در حاشیه آغاز طرح افزود: در این طرح ضمن ساماندهی رودخانه جاجرود، تفریحات آبی نظیر ایجاد دریاچه مصنوعی مسیرهایی نیز برای پیاده روی، اسب سواری، فضای بازی کودکان و زمین های بازی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اجرای طرح گردشگری و ساماندهی رودخانه جاجرود می تواند گام مهمی در جذب گردشگران آخر هفته پایتخت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، منطقه لواسانات را ظرفیت بالقوه گردشگری طبیعی این استان دانست و گفت: در اجرای این طرح زیباسازی بستر رودخانه و مهار سیلاب های فصلی نیز در نظر گرفته شده است.

خسروآبادی افزود: با بیان اینکه توسعه پایدار منابع طبیعی در کلیه پروژه های گردشگری استان تهران مد نظر گرفته شده، افزود: اجرای صحیح و کارشناسی شده پروژه های گردشگری نه تنها آسیبی برای محیط تلقی نمی شود بلکه می توانند ضمانتی برای حفظ منابع طبیعی برای آیندگان باشند.

طرح ساماندهی رودخانه جاجرود با هدف توسعه گردشگری روزگذشته با حضور حسن کریمی معاون امور عمرانی استاندار تهران ، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران، عزت الله خانمحمدی فرماندار شهرستان شمیرانات و علی مرادی شهردار لواسان آغاز به کار کرد. 

رودخانه جاجرود در ۳۰ کیلومتری شمال شرق تهران واقع است، این رودخانه از شمال غرب به طرف جنوب شرق جاری است و از منطقه منشا (کوه های البرز) به ارتفاعات پایین تر جریان داشته و وارد سد لتیان می شود.

رودخانه جاجرود ۴۰ کیلومتر طول دارد و ۷۱۰ کیلومتر مربع مساحت حوضه آبریز آن است.

این رودخانه یکی از مهم ترین رودخانه های استان تهران است که مانند رودخانه کرج از کوه های کلون بستک، در بلندی های خرسنگ کوه، سرچشمه می گیرد.

شعبه های فشم، میگون، دماوند و آهار به این رود می ریزند. روی این رودخانه، سدی به نام لتیان ساخته شده و مانند رودخانه کرج از گردشگاه های زیبای استان تهران است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار