امام‌جمعه اقلید:امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: دولت محترم لطف کند دیگر سخن از مذاکره با آمریکا را نزند.
کد خبر: ۶۴۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 01 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر دعوت مجلس از ریاست جمهوری برای پاسخگویی به بخشی از مشکلات جاری کشور را حق قانونی آن دانست و با اشاره به تعامل و آرامش حاکم بر این فضا که مورد تحسین و تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت، اظهار داشت: مجلس به عنوان جایگاه نمایندگان مردم باید حقوق آن‌ها را از رئیس‌جمهور مطالبه کند و رئیس‌جمهور نیز پاسخگوی این نقد و مطالبه‌گری باشد.

طالبی به سفارش مقام معظم رهبری در دیدار با دولت اشاره و به استناد آن بر لزوم تلاش مسؤولان برای بهبود اوضاع معیشتی مردم به‌ویژه طبقه متوسط و محروم جامعه تأکید کرد و گفت: دولتمردان باید در بین مردم و پاسخگوی مشکلات آن‌ها باشند.

وی در ادامه خطاب به قوه قضاییه عنوان داشت: سختی و پیچیدگی کار شما را می‌دانیم، اما مردم توقع دارند که نسبت به مفسدان اقتصادی به‌ویژه در این شرایط و مقطع حساس، اقدام به‌موقع و مناسب صورت گیرد و بر اساس شرع و قانون به حسابشان رسیدگی و نتیجه آن به مردم اعلام شود.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به احتکار آذوقه عمومی مردم، لوازم‌خانگی، قطعات خودرو، ارز و گران‌فروشی‌های سرسام‌آور با تأکید بر لزوم پیگیری دولتمردان خاطرنشان شد: مجلس نیز بنا به قانون موظف است بر مصوباتی که برای دولت تصویب کرده نظارت و در صورت عدم اجرای آن به دولتمردان تذکر دهد.

طالبی یادآور شد: کم‌کاری، تعلل در مطالبات مردم، عدم رسیدگی به مشکلات، قرار دادن ارباب‌رجوع در پیچ‌وخم‌های اداری، توجه نکردن به خواسته مردم و...، مسؤولیت سنگینی دارد که مسؤولان باید به آن توجه کنند.

وی افزود: لازم است که مسؤولان ترازوی عدل اسلام را در دست گرفته و با برخورد مناسب و اجرای عدالت، موجب آرامش و اطمینان دل مردم شوند.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: دولت محترم لطف کند دیگر سخن از مذاکره با آمریکا را نزند.

طالبی تصریح کرد: اروپا کمی از آمریکا ندارد ازاین‌رو با توکل به خداوند متعال، نگاهتان به داخل کشور باشد و به توان داخلی تکیه کنید.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: پنج سال وقت خود را صرف برجام کردیم و در پایان، علاوه بر اینکه با وقاحت تمام از آن خارج شد، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ما صورت گرفت و اکنون نیز تهدید نظامی می‌کند و به دنبال آن است که دنیا را علیه ما آماده کند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه ولی امر مسلمین بارها از بدعهدی و بی‌اعتنایی آمریکا و اروپا با توجه به تجربه‌های متعدد از سال 32 تاکنون به ما هشدار دادند و بر لزوم تکیه‌بر داخل کشور تأکید کردند، عنوان کرد: نگاه به این مستکبران چیزی جز اعمال تحریم جدید، بتن کردن رآکتور آب‌سنگین اراک، جمع‌کردن سانتریفیوژها، اکسید کردن اورانیوم غنی‌شده، تهدید و... رهاورد دیگری برای ما نداشت.

وی سپس به ماجرای اخیر کشور از گرانی گرفته تا احتکار، خریدوفروش سکه و ارز، رانت‌خواری، قاچاق کالا و آشفتگی بازار اشاره و بیان کرد: عده‌ای از روی بی‌اطلاعی و برخی از روی عناد و غرض می‌گویند که چرا رهبری معظم جلوی این‌ها را نمی‌گیرد؟

طالبی در پاسخ به این سخن تصریح کرد: قانون به رهبری اجازه دخالت در امور ریزودرشت هر اداره و نهاد را نمی‌دهد و به تعبیر خودشان، منطقی نیز نیست.

خطیب جمعه اقلید اظهار کرد: اگر وزرا کم‌کاری و تعلل داشته باشند، وظیفه مجلس است که رسیدگی کند همان‌گونه که طی یک ماه گذشته شاهد استیضاح 2 وزیر بودیم.

امام‌جمعه اقلید افزود: هر دستگاهی، سیستمی دارد که بر اساس آن باید وارد شده و از حقوق مردم دفاع کند.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ایشان نمی‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی موردی دخالت کرده و به هر شخصی به‌طور مرتب تذکر دهند که این کار را انجام دهند و فلان کار را انجام ندهند.

طالبی گفت: قانون اساسی کشور تکلیف و وظیفه را برای همه مشخص کرده و اگر رئیس‌جمهور در اجراییات و مسائل این‌چنینی تعلل کرده باشد وظیفه مجلس است که پیگیری و از وی سؤال کند.

امام‌جمعه اقلید تأکید کرد: اگر در ساختار نظام انحرافی رخ دهد که مسیر نظام را به ناکجاآباد بکشد یا موارد مانند پیشنهاد گفت‌وگوی 1+5 با دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی، بازدید از مراکز حساس هسته‌ای و نظامی و...، مقام معظم رهبری جدی وارد عمل شده و اجازه نمی‌دهند.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به ایام و مناسبت‌های مذهبی (اعیاد، موالید ائمه، عزاداری‌ها) اشاره و بیان کرد: همواره در این مواقع دلواپس این هستیم که مبادا از سوی عده‌ای، خلاف رویه ائمه(ع) در این آیین‌ها رخ دهد.

وی گفت: متأسفانه در برخی از جشن‌ها کارهایی صورت می‌گیرد که خلاف فرمایش و رویکرد ائمه(ع) است.

طالبی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از برگزارکنندگان این آیین‌ها در حد توانشان می‌کوشند و برنامه‌های خوبی اجرا می‌کنند، عنوان کرد: سنت‌شکنی‌هایی در حال انجام است و در اماکن مذهبی و دینی برنامه‌هایی که مورد تأیید در شأن نام و عنوانش نیست، برگزار می‌شود و در صورت انتقاد، برخی افراد می‌گویند به شما ربطی ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار