اداره کل بهزیستی و اداره کل زندان ها، اقدام های تامینی و تربیتی استان ایلام روز یکشنبه تفاهم نامه همکاری به منظور پیشگیری و مداخله در آسیب های اجتماعی و فردی منعقدکردند.
کد خبر: ۶۵۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 09 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ زهرا همتی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد همکاری بین 2دستگاه در راستای توسعه همکاری ها در زمینه های مورد توافق با در نظر گرفتن کلیه امکانات و اختیار دو طرف برشمرد.

وی محتوای این تفاهم نامه را شامل12 مورد با محوریت اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان و معرفی آنان به مرکز ترک اعتیاد و تحت پوشش قرار دادن آنها بر اساس دستورالعمل، ارایه خدمات مشاوره تخصصی(حضوری و تلفنی) در مورد مسایل روانی، عاطفی و خانوادگی به مددجویان ارجاعی از زندان ها و ارایه برنامه های آموزش مهارت های زندگی به مددجویان و خانواده های آنان عنوان کرد.

وی همکاری در ارایه خدمات حمایتی، آموزشی به زندانیان،بهره مندی از توانمندی های فکری، تجربی و غیره 2دستگاه، حمایت از خانواده زندانیان، ساماندهی کودکان همراه زنان زندانی، مساعدت به مددجویان بی سرپرست و بد سرپرست کانون اصلاح و تربیت، حمایت از زنان بی سرپرست آزاد شده و بهره مندی کودکان زندانیان از خدمات مهد کودک را از دیگر موضوع های این تفاهم نامه برشمرد.

به گفته وی، این تفاهم نامه به مدت یکسال در کلیه شهرستان ها و بخش های تابعه که استان بهزیستی و زندان ها در آن فعالیت می کنند قابل اجرا است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار