پديده زشت تكدي گري در ايلام به حدي مشمئز كننده شده است كه بعضي از رانندگان درچهار راه ها از ترس اين افراد و فرار از نشنيدن التماس و قسم دادن هاي آنها به مقدسات،بدون توجه به تايم چراغ ايست، مجبور به مرتكب تخلف عبور از چراغ قرمز مي شوند.
کد خبر: ۶۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 23 July 2015
به گزارش تابناک یزد، تکدي گري را بايد عامل ناهنجاري هاي اجتماعي متعددي قلمداد کرد. اکثر بررسي هاي انجام شده، از رابطه بين گدايي و اعتياد، بزهکاري، خودکشي، فساد و فحشا، لاابالي گري، سرقت،و... حکايت مي کنند.
علت هاي ديگري مانند فقر مادي و ناکامي اقتصادي، فقر فرهنگي، اعتياد، رخوت و سستي،مهاجرت، معلوليت، بي مهري و غيره ممکن است موجب شود که جوان يا سالمندي به گدايي رويآورد. گاهي حتي کمبود درآمد در بعضي از مشاغل و بالا بودن هزينه زندگي نيز ممکن است چنين عارضه اي را پديد آورد و به دنبال آن شخص به گروه هاي بزهکار بپيوندد و به انواع انحرافات اجتماعي روي آورد.
بايد اين موضوع را در نظر داشت که کمک به گدايان خياباني که هيچ مصداق روشن و صادقي درفقر خود در نهايت «سلامتي و جواني» جز ادعاي فقر ندارند، نه تنها مشکل را رفع نمي کند بلکه آنان را به اين شغل حرام حريص تر مي نمايد.
شاهد اين امر را مي توان اصرار و وقت شناسي اين قشر در حاضر شدن در محل کار خود، برسرچهار راه ها در بدترين شرايط آب و هوايي دانست. چرا که چنان اين عادت زشت در آنان نهادينه شده و شيرين مي باشد که حاضر به تحمل هرمشکلي براي از دست ندادن درآمد ميليوني خود مي شوند.

فرمانداري،شهرداري، بهزيستي، كميته امداد، نيروي انتظامي و. ... مجموعه اي از نهادها ومراكزي هستند كه در قبال برخورد با تكدي گري مسووليت دارند .
با توجه به پراكندگي اين افراد و مشخص شدن حيطه فعاليت آنها مسوولان شهر ايلام به راحتي مي توانند جايگاه و مركز اصلي فعاليت اين افراد را شناسايي و در خصوص برخورد با آنان تصميم گيري لازم صورت گيرد.
چهار راه ها، مطب پزشكان، درب داروخانه ها، داخل راهرو ادارات و .... مكان هايي هستندكه هر روز به جولانگاه اين افراد تبديل شده است.
جالب اين كه در بين گداهاي شهر ايلام كساني مشاهده مي شود كه تبعه ايراني نيستند و با زباني غير از فارسي يا كردي تكلم ميكنند و از زبان فارسي فقط مقدسات را حفظ شده و با بهره گيري از نام ائمه اطهار (ع) سعي در جلب ترحم عابرين و شهروندان را دارند.
اگرچه قانون مجازات اسلامي نيز پديده تکدي گري را جرم مي داند و براي آن مجازات هايي تعيين کرده است اما اين امر نيز نتوانسته از تعداد متکديان در سطح شهر ايلام بکاهد.
به گزارش پايگاه خبري پليس یزد،انتظار مي رود مسوولين و سازمان هاي مربوطه در راستاي برخورد با اين پديده زشت اجتماعي،با اجراي طرح هاي منظم و دوره اي در قالب گشت هاي مشترك اين افراد را شناسايي و با آنان برخوردي جدي صورت گيرد.
دست طمع چو پيش کسان مي کني دراز /پل بسته اي که بگذري از آبروي خويش


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار