کد خبر: ۶۶۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 27 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای این اداره کل به همراه تعدادی از بسیجیان امروز پنجشنبه از شهر یاسوج برای مهار آتش سوزی جنگل های منطقه بناری چرام عازم این شهرستان شدند.

عزت الله بهشتی فر اظهار داشت: این آتش سوزی از عصر روز گذشته چهارشنبه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
وی افزود: این منطقه کوهستانی و سخت گذر بوده و مهار آتش سوزی جنگل های آن نیز مستلزم استفاده از بالگرد است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم منطقه، نیروهای این اداره کل و شهرستان چرام و بسیجیان استان تاکنون برای مهار آتش سوزی جنگل های منطقه بناری چرام از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.
بهشتی فر عنوان کرد: زمان دقیق مهار این آتش سوزی مشخص نیست و نمی توان آن را پیش بینی کرد.
وی ابراز داشت: دلیل وقوع این آتش سوزی به همراه مساحت و میزان خسارت وارده به زودی از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد مشخص و اعلام می شود.
بهشتی فر گفت: 6 ماه نخست پارسال 90 فقره آتش سوزی جنگل ها و مراتع به میزان 535 هکتار در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه امسال 50 فقره آتش سوزی جنگل ها و مراتع به میزان 355 هکتار در کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.
شهرستان چرام به مرکزیت شهر چرام دارای جمعیتی افزون بر 40 هزار نفر است و در حدود 160 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. / ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار