نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از نحوه خدمات‌دهی به مراجعان در روز جهانی گردشگری پیشنهاد داد اماکن گردشگری به جای یک روز رایگان، به مدت یک هفته با بلیط نیم‌بها یا یک سوم قیمت به بازدیدکنندگان خدمت دهند.
کد خبر: ۶۶۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 30 September 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی با انتقاد از رویکرد موزه‌ها در روز جهانی گردشگری (پنجشنبه، 5 مهر) و نحوه خدمات‌دهی آنها به مراجعه‌کنندگان گفت: پیچیدن یک نسخه واحد برای تمام نقاط کشور قابل اجرا نیست؛ شاید بهتر بود مسئولان میراث فرهنگی تدبیر می‌کردند تا به جای رایگان کردن بلیط در روز جهانی گردشگری، تدابیر ویژه‌تری برای جلب مراجعان فراهم می‌کردند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حضور گسترده مردم و مراجعان در تهران و مراکز استان‌، اگر بازدید مردم از مناطق گردشگری فقط در روز جهانی گردشگری رایگان باشد، همه نمی‌توانند به درستی و باکیفیت از این ظرفیت و امتیاز استفاده کنند و طبیعتا موجب نارضایتی عده‌ای می‌شود.

اگر بازدید مردم از مناطق گردشگری فقط در روز جهانی گردشگری رایگان باشد، همه نمی‌توانند به درستی و باکیفیت از این ظرفیت و امتیاز استفاده کنند
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد: می‌توان الگوهای دیگری ارائه داد؛ یعنی به جای اختصاص شرایط ویژه برای بازدید از موزه‌ها در یک روز، آن را به یک هفته با بلیط نیم‌بها یا یک سوم قیمت اختصاص داد زیرا هم جماعت بیشتری مشتاق بازدید از این اماکن تاریخی می‌شوند و هم به صورت دفعتی این مراجعه در چنین فضاهایی ایجاد نخواهد شد.

ایده‌هایی بدون بررسی نتایج عملی و موقعیت‌شناسی خاص

وی توضیح داد: گاهی نسخه‌ها در اتاق‌های تصمیم‌گیری و بدون بررسی نتایج عملی و موقعیت‌شناسی خاص صورت می‌گیرد لذا اگرچه تصمیم خوبی است ولی در مقام اجرا در قالب یک روز شدنی نیست و در مرحله عمل با مشکل مواجه می‌شود.

مسعودی تاکید کرد: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد گردشگری است که از همه آن به درستی استفاده نمی‌شود، تمام آن برای مردم مورد شناسایی قرار نگرفته و زمینه برای حضور گسترده علاقه‌مندان فراهم نمی‌شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور از نظر اقتصادی باید برنامه‌ریزی گسترده در زمینه گردشگری برای حضور گسترده هموطنان و نیز توریست خارجی صورت گیرد و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری برای استفاده عموم به درستی تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار