در قم آغاز شد:
مهلت تمدید گذرنامه‌های خانواری اتباع از سوم مرداد ماه آغاز شده و این افراد تا ۱۲ شهریور فرصت دارند با مراجعه به دفاتر ۱۸ گانه تمدید کنند. دولت در سال ۸۹ طرحی را اجرا کرد که طی آن ۸۰۰ هزار اتباع غیرمجاز در کشور شناسایی شدند و پس از آن گذرنامه‌هایی صادر شد.
کد خبر: ۶۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 26 July 2015
به گزارش تابناک قم، عباس شیرمحمدی در نشست خبری با خبرنگاران از تمدید گذرنامه‌های خانواری خبر داد و اظهار کرد: مهلت کارت آمایش اتباع خارجی 31 تیرماه سال 94 به پایان رسید و اتباع دارای خانواده در طرح آمایش می‌توانند از 3 مرداد ماه تا 12 شهریورماه سال جاری اقدام به اخذ گذرنامه‌ به صورت خانوادگی کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم ادامه داد: اتباع می‌توانند با مراجعه به دفاتر ۱۸ گانه کفالت در سطح شهر نسبت به تمدید گذرنامه‌های خود اقدام کنند.

وی در تبیین گذرنامه های خانواری اتباع، تصریح کرد: دولت در سال 89 در قالب اجرای طرحی بیش از 800 هزار نفر از اتباع غیر مجاز در کشور را شناسایی کرد، و به آنها گذرنامه هایی از طریق سفارتخانه داده شد، که به این گذرنامه ها، خانواری اطلاق می شود. 

شیرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر اتباع خارجی دارای گذرنامه‌های خانواری هر 45 روز باید به دفتر امور اتباع خارجی مراجعه کنند گفت: دولت در حال حاضر نیز به دنبال اجرای طرح‌هایی برای شناسایی عده‌ای از اتباع غیرمجاز است.

وی با بیان این‌که طرح شناسایی افاغنه اجرا شد و طی آن اتباع غیرمجاز شناسایی شدند، افزود: در استان قم ۴۰ هزار نفر دارای گذرنامه مجاز هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم ابراز داشت: بیش از ۶۰ هزار نفر در استان قم دارای کارت آمایش هستند که تمام امورات این افراد تحت پوشش اداره اتباع استانداری است.

وی با بیان اینکه به هیچ یک از اتباع خارجی حتی طلاب جامعه المصطفی اقامتی بیشتر از مدت یک سال داده نمی شود، تصریح کرد: در حال حاضر گذرنامه های خانواری به مدت 4 ماه تمدید می شود، که در این مدت اتباع از حق کار و اشتغال برخوردار می شوند.

شیرمحمدی با اشاره به ازدواج ایرانی‌ها با اتباع خارجی گفت: به دلیل ثبت نشدن این ازدواج‌ها، این مسئله دردسرهای زیادی برای دولت ایران به همراه دارد در همین راستا از سال 85 ازدواج با اتباع خارجی جرم شناخته می‌شود و در شرایط خاص این نوع ازدواج‌ها ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی در سطح استان از طریق کمیساریای عالی پناهندگان در حال انجام است اظهار کرد: تاکنون تعدادی مدرسه توسط کمیساریا ساخته شده و هم اکنون نیز قرارداد ساخت یک بوستان در شهر قائم با شهرداری منعقد شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار