رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی:
رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی با بیان اینکه فاصله اسکیت استان تا آسیا زیاد است، گفت: امکانات ما برای حضور در سطح بین‌المللی کافی نیست و برای حضور در عرصه بین‌المللی نیاز به حمایت بیشتر داریم.
کد خبر: ۶۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 26 July 2015
محمد عجم در نشست خبری که در اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته با رویکرد توجه به نونهالان و استعدادیابی فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم پشتوانه قهرمانان در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه قهرمانان فعلی استان با فعالیت پایه‌ای به موفقیت رسیده‌اند، گفت: پیست آکادمی اسکیت در طرقبه فعالیت خود را مانند گذشته ادامه می‌دهد اما در حال حاضر برای مسقف شدن این پیست اعتبار کافی وجود ندارد و به دلیل فاصله‌ای که از مشهد این پیست دارد جذب سرمایه‌گذار برای تامین هزینه‌های مورد نیاز دشوار است.

عجم با بیان اینکه برای مسقف شدن پیست خانه اسکیت سجاد در صورت اخذ مجوز از اداره‌کل ورزش و جوانان اقدام می‌کنیم، بیان کرد: برای اوقات فراغت در تابستان در مورد استفاده از پیست‌های اسکیت شهرداری برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته زیرا شهرداری پیست‌های بسیاری را در سطح شهر در اختیار دارد.

رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی ادامه داد: شهرداری به صورت کلی با ما همکاری خوبی دارد و مسئولان شهرداری مرکز نهایت همکاری را با ما دارند اما در مناطق نمی‌توانیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم چون همکاری لازم وجود ندارد.

وی با اشاره به همکاری خوب آموزش و پرورش استان با هیئت اسکیت خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش استان در اکثر‌ شهرستان‌های استان با ما همکاری لازم را انجام می‌دهد و همکاری این اداره سبب توسعه این ورزش در استان می‌شود.

عجم با بیان اینکه اسکیت روی یخ یک سال است که زیرمجموعه فدراسیون اسکیت قرار گرفته افزود: اسکیت روی یخ رشته المپیکی محسوب می‌شود لذا ما با توجه به امکانات این رشته در استان ملی پوشانی را در استان خراسان رضوی داشته باشیم.

وی گفت: طبق بازدید مسئولان فدراسیون پیست اسکی پدیده شاندیز در صورت رفع ایرادات در متراژ این پیست به مرکز اسکی رو یخ ایران تبدیل می‌شود و تیم هاکی که برای سال دوم در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند در این پیست تمرین می‌کند.

رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 مربی درجه 3، 5 مربی درجه 2، و یک مربی با درجه ملی در استان فعالیت می‌کند همچنین بالغ بر 3 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می‌کنند اما به دلیل شمارش با کارت بیمه ورزشی نیمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد اما آمار تخمینی بین 25 تا 30 هزار است.

وی ادامه داد: تا جایی که در توان داشته باشیم از ورزشکاران ملی پوش حمایت می‌کنیم و به دنبال تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس و برخی از سازمان‌های اجرایی برای هماهنگی بیشتر و توسعه این ورزش در استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار