رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد مطرح کرد؛
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد بر اهمیت سلامت روان جوانان و نوجوانان در جامعه تاکید کرد و گفت : خانواده تاثیر مهمی در ترویج استفاده از مهارت‌های سالم زندگی دارد.
کد خبر: ۶۷۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 27 October 2018

سید احمد علائی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد در کارگاه آموزشی سلامت بر اهمیت سلامت روان جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: آموزش سلامت روان در بین جوانان و نوجوانان اهمیت بسزایی دارد چرا که نوجوانان و جوانان سرمایه‌های کشور هستند.

علائی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد در نظر دارد با برگزاری برنامه‌های ورزشی و آموزشی ویژه جامعه کار و تلاش میبد در راستای سلامت جسم و روان کارگران شهرستان اقدام نماید.

فرزانه حسینی مشاور و کارشناس این دوره آموزشی نیز در این کارگاه به نقش آگاهی عمومی از ابعاد مختلف سلامت روان در بهبود زندگی فردی و خانوادگی اشاره کرد و گفت : شناخت تفاوت‌های فردی بین زنان و مردان و آگاهی از روحیات، خلق و خو و تفاوت‌های فردی نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی و خانوادگی افراد دارد.

وی گفت: خانواده یکی از کانون‌هایی است که تاثیر مهمی در ترویج استفاده از مهارت‌های سالم زندگی دارد و والدینی که فاقد مهارت‌های مفید و سالم زندگی هستند برای فرزندان خود مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورند.

حسینی با تاکید بر اینکه آگاهی خانواده‌ها از ویژگی‌های روانشناختی نوجوانان نقش مهمی در شکل دهی عزت نفس و در نهایت سلامت روان آن‌ها دارد، افزود: یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا جوانان و نوجوانان در مسیر صحیح زندگی قرار گیرند و به راحتی از پس مشکلات فرا رو برآید آشنایی و شناخت شاخص‌های بهداشت روان شامل روابط عاطفی، مدیریت استرس، کنترل خشونت، شناخت تفاوت‌های زن و مرد و آشنایی با شیوه‌های زندگی سالم است.

وی با بیان اینکه بهداشت و سلامت روان کمک می‌کند تا افراد زندگی بهتری داشته باشند،گفت : اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در خانواده‌ها و تعیین زمانی خاص برای باهم بودن اعضاء خانواده و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع موجب ارتقاء شاخص‌های سلامت روان در بین نوجوانان و جوانان و همبستگی بیشتر خانواده‌ها می‌شود.

در این دوره آموزشی که با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از کارگران شهرستان میبد در محل مسجد النبی شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد، حاضران علاوه بر آشنایی با مولفه‌های سلامت روان و راه‌های ارتقاء آن به بحث و تبادل نظر در مباحث ارائه شده پرداختند.

مرکز شهرستان ۱۰۰ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد و در مسیر جاده شمال به جنوب و شرق کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار