تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری از آغاز اجرای طرح پایلوت پالایش اسمی بی سوادان 10 تا 49 سال استان با استفاه از ظرفیت سامانه مرکز بهداشت خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 21 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی ارشادی افزود: این طرح از روز چهارشنبه با همکاری دانشگاه علوم و پزشکی و مرکز بهداشت استان اجرایی شد.
وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در استان اجرا می شود، اظهار داشت: پیش نویس طرح در استان تهیه و به سازمان نهضت سواد آموزی کشور ارائه شده است.
ارشادی گفت: در این طرح با توجه به اینکه تمام اطلاعات خانوارهای 10 تا 49 سال کشور و استان در سامانه سیب مرکز بهداشت تهیه شده، استعلام گیری و با سامانه سواد استان تطبیق داده می شود.
وی به روز نبودن آمار و اطلاعات سامانه سواد و نامشخص بودن جمعیت هدف بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال را به عنوان یکی از مشکلات سوادآموزی برای برنامه ریزی دانست و گفت: در این طرح اطلاعات سامانه سواد به روز رسانی می شود.
ارشادی پیش بینی کرد، آمار بیسوادن جامعه هدف تا پایان امسالی در استان بروز رسانی شود.
براساس سرشماری سال 95 در استان 36 هزار بیسواد شناسایی شده که این تعداد به نسبت سرشماری دوره قبل 14 هزار نفر کاهش داشته است.
سال گذشته 6 هزار و 500 نفر در استان زیر پوشش آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند که امسال برای استان آموزش بیش از 7 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) از مهرماه سال 95 فعال شد و هرگونه ثبت جمع آوری و گزارش دهی اطلاعات به صورت کاغذی در سطح کشور ممنوع و از طریق این سامانه انجام می شود.
در این سامانه تمام اطلاعات خانوار ها ثبت شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای 947هزار نفر جمعیت در 9شهرستان است .
براساس سرشماری سال 95 در استان 36 هزار بیسواد شناسایی شد که این تعداد نسبت به سرشماری دوره قبل 14 هزار نفر کاهش یافت.
سال گذشته 6 هزار و 500 نفر در استان زیر پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفتند و سهمیه امسال برای آموزش بیش از 7 هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار