معاون دفتر حمایت و حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور :
به گزارش تابناک سمنان ، معاون دفتر حمایت و حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 650 میلیارد از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای این سازمان، مختص بخش حمایت و حفاظت از عرصه های طبیعی است.
کد خبر: ۶۹۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 15 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، معاون دفتر حمایت و حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 650 میلیارد از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای این سازمان، مختص بخش حمایت و حفاظت از عرصه های طبیعی است.
امیر مسعود جلالی افزود: 360 میلیارد ریال از این اعتبارها به طرح های تامین سوخت پاک در مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص یافت که توزیع آبگرمکن های خورشیدی یکی از این طرح ها است.
وی با بیان این که در سال های اخیر هشت هزار و 300 آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگلی توزیع شده است، تصریح کرد: 13 هزار خانوار روستایی و عشایری در سال 97 از انرژی پاک و جایگزین سوخت های فسیلی بهره مند می شوند
جلالی بیان کرد: برای ممانعت از قطع بی رویه درختان و عرصه های طبیعی کشور توسط روستاییان و عشایر به منظور تامین سوخت مورد نیاز، آبگرمکن های خورشیدی در این مناطق توزیع می شود.
وی ادامه داد: 35 درصد نیاز چوبی روستاییان و عشایر با توزیع آبگرمکن های خورشیدی برطرف می شود.
معاونت دفتر حمایت و حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی های نو با توجه به مزایای فراوان از جمله قابل دسترس، رایگان و تجدید پذیر، از برنامه های این سازمان برای حفاظت از عرصه های جنگلی کشور است.
وی با اشاره به استقبال روستاییان و عشایر از آبگرمکن های خورشیدی، اظهارداشت: این اقدام در راستای ترویج استفاده از انرژی پاک و جایگزینی سوخت های فسیلی و هیزمی بود که با استقبال خوب روستاییان مواجه شده است
به گفته وی، با نصب این آبگرمکن های خورشیدی، استفاده روستاییان از چوب جنگل کمتر شد.
معاونت دفتر حمایت و حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: انرژی خورشیدی منبعی است که استفاده از آن میزان قابل توجهی از وابستگی جنگل نشینان به سوخت های فسیلی و چوب درختان جنگلی را کاهش می دهد.
معاون مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور بازدید 2 روزه از طرح های مشارکت های مردمی عرصه های طبیعی در استان سمنان حضور یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار