معاون معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان دنیا نقشه راهی برای کسانی است که دغدغه اسلام دارند.
کد خبر: ۶۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 31 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری مستقر در محل این کنگره حمیدرضا مقدم‌فر در ادامه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان که در تالار نور آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: امروزه با تغییر بافت جمعیتی در غرب شاهد گسترش موج اسلام‌گرایی هستیم.
وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقاتی پیو، تا سال 2025 از هر 5 نفر فرانسوی یک نفر مسلمان خواهد بود به طوری که نرخ رشد جمعیت بر همین منوال ادامه پیدا خواهد یافت و این کشور تا 40 سال آینده به یک کشور اسلامی تبدیل خواهد شد.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران در ادامه افزود: افزایش جمعیت مسلمانان تنها مختص کشور فرانسه نمی‌باشد بلکه در سایر کشورهی اروپایی مانند آلمان و انگلیس مسلمان روز به روز در حال افزایش هستند.
مقدم‌فر بیان کرد: آلمان و فرانسه بزرگترین جمعیت مسلمان را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارا هستند و غالب مردمان کشورهای اروپایی نظرشان نسبت به اسلامی مثبت است.
وی اظهار کرد: نتایج این تحقیقات عده‌ای را نگران گرده است که سبب شده این موضوع را یکی از علل موج اسلام‌هراسی در بین جواع غرب و آمریکا گسترش دهند.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران تصریح کرد: اسلام هراسی تصویرسازی ذهنی غلطی از اسلام است که متاسفانه بر بستر مدیریت افکار، مدیریت تلقی‌ها و مدیریت برداشت‌ها در دنیا پایه‌ریزی شده است.
مقدم‌فر یادآور شد: واکنشی که در غرب نسبت به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی وجود داشته است، سانسور شده که این آمار طی بازه زمانی یک ماهه و با بررسی 234 روزنامه غربی در 45 کشور اروپایی و آمریکای شمالی به دست آمده است.
وی گفت: باید به این موضوع اذعان کرد که نامه مقام معظم رهبری به جوانان دنیا نقشه راهی برای کسانی است که دغدغه اسلام دارند.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: ابتکار عملی در انتشار نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی این است که تا قبل انتشار آن در روزنامه‌های رسمی، در فضاهای مجازی و اینترنت منتشر شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار