تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خبر داد و گفت: این سند برای تصویب به معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری ارسال می شود.
کد خبر: ۶۹۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 22 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرضیه جلیل پور در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده این استان افزود: یکی از مهمترین فعالیت های دولت تدبیر و امید در امور زنان و خانواده اهتمام به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در استانهاست که این مهم به تازگی در استان ما تکمیل و تدوین شده است.
وی ادامه داد: این سند با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع کاستی ها و تقویت ظرفیت های زنان با چشم انداز پنج ساله تدوین شده است.
جلیل پور تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری پس از تایید معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری در شورای برنامه ریزی استان تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی را از دیگر طرح های ملی اجرا شده در استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح از سال 94 در شهرستان لردگان آغاز شد و هم اینک 8 شهرستان و 7 محله را تحت پوشش خود قرار داده است.
جلیل پور ادامه داد: طرح تاب آوری اجتماعی زنان طرحی برای مردم است که بوسیله خود آنها نیز اجرا می شود و نه تنها زنان بلکه برای کل اعضای خانواده طراحی شده است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به شیوع اعتیاد در بین زنان استان اظهار داشت: بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده 80 درصد بانوان معتاد در استان از سوی همسر، پدر، بردار و یا بستگان نزدیک به اعتیاد روی آورده اند.
اشرف عسگری افزود: گرایش زنان معتاد استان به مواد سنتی 85 درصد و به مواد صنعتی 15 درصد است.
وی تصریح کرد: 87 درصد زنان معتاد استان متاهل و 13 درصد مجرد هستند.
عسگری با اشاره به فعالیت یک مرکز بازتوانی بانوان معتاد استان خاطرنشان کرد: با گذشت 2 ماه از آغاز به فعالیت این مرکز 14 نفر پذیرش شده اند.
کارشناس دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به وضعیت طلاق و ازدواج در استان افزود: میانگین سن طلاق در زنان به 30 سال و در مردان به 35 سال رسیده است.
وی، نسبت طلاق به ازدواج در استان را یک به هفت اعلام کرد و گفت: کارشناسان بیکاری، خیانت و مشکلات رفتاری همسران را بیشترین عوامل طلاق در استان عنوان می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار