امام جمعه دهلران:
امام جمعه دهلران گفت: ۳۰ درصد زائران اربعین که از مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند از شهرستان دهلران عبور می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 31 July 2015

به گزارش تابناک ایلام  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن موسوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهر دهلران، با توصیه همگان به رعایت تقوا، اظهار داشت: تقوا یعنی قدرت ترک گناه و انجام فرایض دینی با توجه به معرفتی که انسان کسب می‌کند.

وی به اهمیت سوره حمد اشاره کرد و افزود: این سوره یکی از سوره‌های مهم قرآن است که قدر و منزلت بالایی از آن در روایات ذکرشده است. امام‌جمعه دهلران عنوان کرد: سوره حمد دارای چنان منزلتی است که در نمازها باید حتماً خوانده شود و گفته‌اند که تکرار سوره حمد در روز سبب تقویت انسان در اعمال خیر می‌شود.

خطیب جمعه دهلران با تسلیت سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی، تصریح کرد: این فقیه عالی‌قدر دارای منزلت والایی است به‌طوری که یکی از امامان بزرگوار زیارت قبر او را به‌مانند زیارت قبر امام حسین (ع) یادآور شده‌اند.

وی به سالروز شهادت شیخ فضل اله نوری اشاره کرد و گفت: این روحانی بزرگ در دوران خود علم مبارزه با استکبار را به دوش کشید.

وی افزود: شیخ فضل اله نوری در زمان مشروطیت ندای مشروطه مشروعه را سر داد و تأکید داشت که قوانین در کشور ما باید منطبق بر قوانین شرع مقدس اسلام باشد.

امام‌جمعه دهلران در خطبه دوم به سفر وزیرخارجه فرانسه به ایران در هفته گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: فابیوس کسی بود که برای نخستین بار ویروس بیماری ایدز را به ایران انتقال داد و در تقویت صدام به موشک‌های پیشرفته و تأمین هزینه‌های جنگ کارهای زیادی انجام داد.

وی گفت: این شخص کسی بود که در مذاکرات هم تریبون رژیم صهیونیستی بود و قصد داشتند که ایران را از داشتن انرژی هسته‌ای محروم کنند.

امام‌جمعه دهلران خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام راحل و رهبری انقلاب تصریح کرده‌اند ما از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز استفاده می‌کنیم و هیچ تهدیدی برای حقوق بشر نیستیم بلکه تهدید اصلی را برای حقوق بشر همین کشورهایی دارند که بیشترین مشکلات را برای بشریت رقم زده‌اند.

وی افزود: حقوق بشر در حال حاضر در کشورهایی مانند بحرین، یمن، لبنان و فلسطین پایمال می‌شود اما رفتارهای برخی از این کشورها کاملاً متناقض با حقوق بشر است.

سید موسوی گفت: تمامی این موضوعات در بررسی برجام باید موردتوجه قرار گیرد و متوجه باشند که با چه کشورهایی طرف هستند.

خطیب جمعه دهلران در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک هفته فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند در تربیت نسل جوان دارای مهارت سهم بسیار زیادی داشته باشد.

وی گفت: لازم است در شهرستان دهلران نیز بسترهای لازم با توجه به شرایط اقلیمی و پتانسیل‌های موجود برای تربیت جوانان بامهارت برقرار شود.

امام‌جمعه دهلران در ادامه با اشاره به گرمای شدید و وضعیت جوی نامناسب این شهرستان در فصل گرما تصریح کرد: امیدواریم دولت محترم ندای مردم این شهرستان را بشنود و در این خصوص اقداماتی داشته باشد.

وی افزود: در این شدت گرمای بالا 50 درجه برخی روستاهای این شهرستان از نعمت آب محرومند و واقعاً لازم است که مدیران استان در این زمینه توجه لازم را داشته و مشکلات را حل کنند.

سید موسوی با بیان اینکه بر طبق آمار اعلام‌شده رسمی بیش از 30 درصد زوار در اربعین حسینی سال گذشته از دهلران عبور کرده‌اند خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که برای اربعین امسال در این شهرستان چه اقداماتی انجام‌شده و چه تدابیری برای تسهیل عبور و مرور زوار اندیشیده شده است؟


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار