فیلم سینمایی «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی در شصت و هشتمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به نمایش درآمد.
کد خبر: ۶۹۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 30 December 2018

شصت و هشتمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری استان که دومین تجربه «حس خوب» با هدف تمجید از فیلم‌سازان یزدی بود به فیلم سینمایی «مادری» ساخته رقیه توکلی نویسنده و کارگردان یزدی اختصاص داشت.

در این دورهمی که جمعی از اهالی سینما و تعدادی از عوامل یزدی این فیلم حضور داشتند، رقیه توکلی از تجربه‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های مراحل تولید این اثر گفت.

وی ضمن تشکر از تمام کسانی که او را در ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش یاری کردند، افزود: اگر از هنرمندان به خوبی حمایت شود می‌توانند آثار فاخر و ماندگار تولید کنند.

این کارگردان با بیان اینکه بخشی از فیلمنامه تجربیات شخصی‌اش در زندگی بوده گفت: یک‌سری از پلان‌ها از جمله پلان آخر فیلم در صحنه اتفاق افتاد که از همان الهام گرفته شده است.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی در خصوص داستان فیلم بیان داشت: «مادری» روایت زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می‌کنند؛ با این تفاوت که یکی عشق‌ خود را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. آن‌ها یک تنه روبروی مسائل و مشکلاتی که سر راه‌شان است ایستادگی می‌کنند و حرکتی رو به جلو دارند تا اینکه بروز اتفاقاتی محتوای داستان را بر هم می‌زند.

نازنین بیاتی، هانیه توسلی، هومن سیدی، مریم بابونی، ملیسا ذاکری و سجاد اسماعیلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم با موضوع اجتماعی به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی در مدت 83 دقیقه تولید و اسفند 96 اکران شده است.

در این نشست فیلم‌سازان و هنرمندان نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با فیلم سینمایی مادری بیان کردند و کارگردان نیز به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد.

رقیه توکلی دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. وی که فعالیت هنری خود در رشته فیلم‌سازی را از حوزه هنری یزد آغاز کرده تاکنون بیش از 20 فیلم کوتاه داستانی و مستند ساخته و در جشنواره مختلف ملی و بین المللی خوش درخشیده است.

گفتنی است؛ نشست‌ هفتگی اکران و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان سه‌شنبه‌ها ساعت 18 در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار