فرمانده سپاه فجر فارس گفت: مدیریت ارشد استان فارس مراقب تندروهای سیاسی باشد، زیرا آن‌ها دلسوز این استان نیستند.
کد خبر: ۶۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 01 August 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس: سردار غلامحسین غیب‌پرور در دیدار برخی مدیران سپاه فجر این استان با استاندار فارس اظهار داشت: تک‌صدایی در نظام سیاسی کشور امکان‌پذیر نیست و ما به دنبال آن نیستیم و احترام به گرایش‌ها و تفکرهای سیاسی در کشور مورد تائید مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: نیت اصلی سپاه کمک به مردم و دولت است، ازاین‌رو استانداری فارس می‌تواند روی همکاری و تعامل با سپاه در این استان حساب کند زیرا سپاه از هر گامی به نفع مردم کوتاهی نمی‌کند و عدم همکاری را گناه می‌داند.

غیب‌پرور اضافه کرد: هر نگرش، تفکر و گرایش سیاسی در کشور و این استان تا زمانی که به اصول و خطوط قرمز نظام و انقلاب خدشه وارد نکند قابل‌احترام و تحمل است.

وی ادامه داد: نباید منافع ملی و استانی درگیر مسائل سیاسی شود و افراد دلسوز انقلاب با هر تفکری باید در راستای خدمت و منافع مردم و کشور حرکت کنند.

غیب‌پرور بیان داشت: نباید فضای تقابل و تنش در این استان وجود داشته باشد که برخی افراد بی‌خردانه به ایجاد این فضا دامن می‌زنند، از این‌رو مدیریت ارشد فارس باید مراقب تندروهای سیاسی در این استان باشد زیرا آن‌ها دلسوز فارس نیستند.

وی اضافه کرد: در پایان امسال دو انتخابات مهم در کشور داریم که برگزاری موفق این رخدادها نیازمند همکاری، تعامل و وحدت‌رویه است که این مهم باید مدنظر همگان باشد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: مجموعه سپاه در حوزه‌های سازندگی، اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی، فرهنگی و سیاسی در کنار مدیریت ارشد این استان است و حریم ما خطوط قرمز انقلاب و نظام بوده که در راه پاسداری از نظام اسلامی دانش‌آموخته شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌میلیون و 700 هزار نفر از مردم استان فارس عضو بسیج هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 73 رده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 37 ناحیه مقاومت، 470 حوزه مقاومت و 4 هزار و 700 پایگاه مقاومت در استان فارس فعال است.

وی افزود: سپاه فجر استان فارس از نیروی هوافضا، دریایی، زمینی و مؤسسات سازندگی از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیا برخوردار است که سپاه در استان فارس گسترده‌ترین شبکه سپاه استانی در کشور محسوب می‌شود.

غیب‌پرور بابیان اینکه مأموریت‌های اصلی سپاه در چند محور کلی از جمله سازندگی و کمک به دولت است بیان کرد: هم‌اکنون پنج موسسه سازندگی فجر، عمران قائم، شرکت نورگستر و سپاه نیز با 6 هزار نیرو در موضوع‌های مختلف راه و ابنیه، راه‌آهن، سد و نیروگاه، خطوط انتقال انرژی، نفت و معدن، پتروشیمی و صنعت فعال است.

این مقام مسئول اظهار داشت: افزون‌بر 7 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار ریالی پروژه‌های این مؤسسات در این استان و 980 میلیارد تومان مطالبات بخش سازندگی سپاه فارس از دولت است.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های قرارگاه سازندگی سپاه، محرومیت‌زدایی است که مؤسسات سازندگی سپاه در این استان مأموریت‌های آب‌رسانی، جاده روستایی، کمک به مردم به‌ویژه در خانه‌سازی و خشکسالی را دارند و فعالیت‌هایی در این زمینه انجام می‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان داشت: قرارگاه مسکن زیر پوشش قرارگاه سازندگی سپاه در این استان فعال است که در حال حاضر 5 هزار و 400 خانه با شبکه مهندسی قوی، محکم‌سازی، زیباسازی و ارزان‌قیمت در حال ساخت است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبه‌های جدی مقام معظم رهبری است که ما به‌عنوان نخستین استان در کشور، قرارگاه اقتصاد مقاومتی را راه‌اندازی کردیم و سال گذشته فعالیت‌هایی در 4 هزار نقطه در این استان انجام شد.

غیب‌پرور ادامه داد: در سال گذشته و امسال بیش از 10 هزار فرصت شغلی و اعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد تومان در بخش اقتصاد مقاومتی استان فارس ایجاد و جذب و هزینه شده است.

وی افزود: هم‌اکنون وضعیت آب، صنعت، کشاورزی و خشکسالی و نرخ بیکاری در استان فارس مناسب نیست که رفع این مشکلات نیازمند همت جمعی به‌ دوراز نگاه‌های سیاسی است.

غیب‌پرور با اشاره به مسائل فرهنگی در این استان نیز گفت: دستگاه‌های فرهنگی و توانمندی‌های استان فارس در بخش فرهنگی کم نیست و عمده مشکلات ما در این بخش به دلیل عدم وجود هم‌افزایی و عدم ترسیم و حرکت در یک خط مشخص است.

وی بیان کرد: فارس یک استان غنی در بخش دینی و تمدنی است که گاهی تعبیر از فرهنگ به معنای آوردن چهار مطرب در این استان است که این تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری حق مردم فارس در مسائل فرهنگی نیست.

غیب‌پرور ادامه داد: سال گذشته 73 هزار نفر از مردم این استان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و راهیان نور شرکت کرده‌اند که این مهم یک سرمایه معنوی ارزشمند برای فارس است.

وی اضافه کرد: فارس 15 هزار شهید تقدیم به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که امیدواریم مدیریت ارشد این استان بازدید و دیدار از خانواده شهدا را در دستور کار خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار