تئاتر یاغی‌های عاشق حکایت زندگی هوژبر سلطان به مدت 10 روز از 18 تا 28 دی ماه در ساری روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۶۹۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 02 January 2019

 هوژبر سلطان باوند سردار دلاور به سال 1266 هجری شمسی در سوادکوه به دنیا آمد.

وی در دوران رضاشاه برای دریافت حقوق مردم در برابر حکومت مرکزی ایستادگی می‌کرد و مورد توجه و حمایت عامه مردم دوران خود قرار داشت.

به جهت ظلمی که حکومت مرکزی به مردم می‌کرد هوژبر سلطان تاب و تحمل این ظلم‌ها را نداشت و بابت مخالفت با حکومت مرکزی به یاغی مشهور شد.

تلاش‌های بسیاری از افراد گمنام در دوران پیش از انقلاب که در برابر حکومت مرکزی به نفع مردم ایستادگی کرده بودند در کتاب‌های بومی و محلی گردآوری شده بود.

یک گروه از تئاتر در استان مازندران با نویسندگی سینا دلشادی بنا دارند که گوشه‌ای از زندگی هوژبر سلطان را روی صحنه ببرند.

تورج زایدلی درباره اجرای این نمایش و تلاش‌های که انجام شده است، اظهار کرد: تئاتر یاغی‌های عاشق به مدت 10 روز و از 18 تا 28 دی ماه روی صحنه می‌رود.

وی با اعلام اینکه فعالیت گروه ما از سه ماه پیش شروع شده است، گفت: 40 نفر از هنرمندان باسابقه و جوان تئاتر استان مازندران با این مجموعه همکاری می‌کنند.

کارگردان تئاتر یاغی‌های عاشق با اعلام اینکه تلاش کردیم که کاری جدید ارائه کنیم، گفت: برنامه‌ریزی برای حضور در جشنواره‌های بومی و محلی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور در صحنه‌های استانی نیاز به همراهی مدیران استانی به ویژه ارشاد مازندران داریم.

زایدلی اضافه کرد: این مجموعه در جشنواره استانی از بین 24 اثر رتبه ششم را به خودش اختصاص داد و به جهت هماهنگی مناسبی که بین گروه و استفاده از افراد باتجربه این کار می‌تواند در کشور هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش بلاغ، درب نمایش تئاتر یاغی‌های وحشی از ساعت 18 و 30 دقیقه روز 18 دی ماه به مدت 10 روز به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار