مدیرعامل آبفای تهران:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تأکید بر اینکه بارش‌های اخیر نباید مردم را به خطا بیاندازد که وضعیت منابع آبی بهتر شده، پس صرفه‌جویی را باید فراموش کنند، گفت: حجم مخازن سدهای تهران ۵۰ میلیون متر مکعب منفی است.
کد خبر: ۷۰۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 13 January 2019
بارش‌های اخیر نباید مردم را به خطا بیاندازد/کمبود ۵۰ میلیون متر مکعبی مخازن سدهای تهران

به گزارش «تابناک تهران»؛ محمد رضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا مردم با بارش‌های اخیر تابستان از پر بودن مخازن سدهای تهران باید آسوده خیال باشند، گفت: بارش‌های پاییز نباید مردم را به خطا بیاندازد، چرا که بارش برف در زمستان برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه باید ذخیره برفی مناسبی داشته باشیم تا مشکلات تامین آب کمتر شود افزود: رژیم سدهای پنج گانه تهران برفی است و اگرچه بارش‌های پاییز بارش‌های مناسبی بود، اما باید اذعان کرد که حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ میلیون متر مکعب منفی است.

به گفته وی، سال گذشته حجم مخازن سدهای تهران ۶۵۰ میلیون متر مکعب بود که در حال حاضر این حجم به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است. 

بختیاری با اشاره به اینکه نباید با این تصور که بارش‌ها مناسب بوده است، پس خیال ما در تابستان راحت است و مدیریت مصرف آب را جدی نگیریم، گفت: ورودی آب تهران یک میلیارد و ۶۰ میلیون متر مکعب است. ۸۰۰ میلیون متر مکعب در تهران آب مصرف می‌شود که ۶۵۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به مصارف خانگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن فرا نرسیده که مجلس برای عقب ماندگی قیمت آب از واقعی شدن به این موضوع ورود کند و قیمت آب را برای کاهش مصرف آب واقعی کند، اظهار داشت: مجلس با افزایش قیمت به صورت یکسان مخالف است، اما بحثی را مطرح کرده، که براساس آن تعرفه آب طبقات پرمصرف آب افزایش یابد.

وی تأکید کرد: این اقدام به منزله افزایش درآمد نیست، بلکه با این هدف است که پرمصرف‌ها به جمع خوش مصرف‌ها بپیوندند.

بختیاری ادامه داد: مجلس در حال اقدامات کارشناسی بر روی این موضوع بوده و هنوز در این مورد به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: قانون معافیت مدارس، حسینیه‌ها و مساجد از پرداخت آب بها باعث افزایش مصرف در این بخش‌ها نسبت به سال‌های گذشته شده است، بنابراین یکی از گزینه‌های اصلی در کاهش مصرف آب می‌تواند گزینه قیمت باشد.

به گفته وی، گزینه‌های دیگری مثل آگاهی و فرهنگ‌سازی در کنار قیمت آب می‌تواند در مدیریت مصرف آب مؤثر و مفید باشد. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی کرمی
|
Italy
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
با سلام
به نظر کارشناسان محترم چه میزان بارش الهی کفایت میکند تا مسئولان دل رحم و عزیز دست از این هم ناله و فغان بر دارند زمستان صحبت از کم ابی تابستان از بی برقی ایا زمان ان نرسیده که کمی شکر گزار باشیم
تمام کشورها پر اب و نعمات الهی هستند غیر از کشور نا شکر ما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار