امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که FATF بازوی خزانه‌داری آمریکا برای اعمال هرچه موثرتر تحریم علیه ایران و جریان مقاومت است.
کد خبر: ۷۰۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 18 January 2019
آیت الله موحدی کرمانی: FATF برای اعمال موثرتر تحریم علیه ایران و جریان مقاومت است

به گزارش «تابناک تهران»؛ آیت‌ الله «محمدعلی موحدی کرمانی» خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا، اظهار داشت: تنها یک گروه هستند که از خطر شیطان در امان هستند و آنان افراد متقی و صاحب تقوا هستند. به برکت تقوا، فضا برای آنان نورانی می‌شود و شیطان نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: جوانی از من پرسید که من چه کنم تا خود را از گناه دور نگه بدارم. من به او جواب دادم که گناه بکن اما به اندازه‌ای که طاقت آتش جهنم را داری، گناه کن. چشمی که به نامحرم نگاه می‌کند، براساس روایات از میله‌های داغ و آتشین پر می‌شود.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: ما باید واعظ درونی داشته باشیم که ما را نصحیت کند. جایگاه خطیب نمازجمعه نصحیت است و قبل از دیگران باید خود را نصیحت کند. من به خود می‌گویم که چه وظیفه‌ای دارم و چه باید بگویم؟ جواب سوال این است که خطیب باید به دردهای جامعه توجه کند و بفهمد؛ هم دردهای معنوی که مهم همان است و هم احیاناً دردهای مادی و اقتصادی. خطیب باید بداند جامعه چه دردهایی دارد و جامعه به چه گناهی مبتلاست و بعد از اینکه درد را شناخت باید دارو را معرفی کند. اگر مربوط به مردم است، مردم را نصحیت کند و اگر مسئولان، ‌آن‌ها را نصحیت کند.

وی با اشاره به ماجرای تقاضای عقیل از امام علی (ع) برای دریافت سهم بیشتر از بیت‌المال و پاسخ امیرالمومنین به برادر خود اظهار داشت: بیت‌المال بسیار مهم است. غارت بیت المال چیز کمی نیست. یک نفر میلیاردها بدزد و فرار کند؛ یعنی دیگر تمام شد و فکر نمی‌کند که قیامت و جهنمی است؟ آن‌هایی که هزاران میلیارد دزدید، خود را برای آتش جهنم آماده کنید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: بدانید که باید امانت‌دار باشید، به امانت خیانت نکنید و وظیفه خود را انجام بدهید. الحمدالله در کشور قضات پاک‌دست زیادی داریم اما بالاخره شیطان ممکن است، قاضی را گول بزند. قاضی جای امیرالمومنین (ع) و امام صادق (ع) نشسته است. مبادا به کسی ظلمی شود و حکمی به ناحق صادر شود که ناله مظلوم درآید.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع حضرت صدیقه زهرا (س) و در پیش رو بودن سالروز شهادت این حضرت اظهار داشت: وقتی که امیرالمومنین به جنگ می‌رفتند، اداره خانه با حضرت زهرا (س) بود و آب خانه را تامین و جو را خمیر و نان می‌کردند. این حضرت به قدری شوهر دوست بودند که هر غمی دیدند به امیرالمومنین نگفتند.

به گزارش تسنیم، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که تفکری نو با تکیه بر معنویت، اسلام و مردم‌سالاری به مردم عرضه کرد. در طول این چهل سال نظام سلطه، تمام تلاش و توان خود را برای شکست انقلاب و یا حداقل مهار آن به کار گرفت و از هیچ اقدامی فروگذار نکرد. ایران وابسته و ایران ضعیف و برده آمریکا پس از چهل سال به اعتراف خود آمریکایی‌ها و غربی‌ها، جزو 15 کشور قدرتمند دنیاست. اخیراً دو موسسه معتبر آمریکایی، ایران را پس از چند کشور یعنی آمریکا، روسیه، چین و...، به عنوان هفتمین قدرت برتر دنیا در رده‌بندی خود قرار دادند.

وی افزود: البته ما در کشور ضعف‌ها و نارسایی‌های زیادی داریم که مهمترین ‌آن‌ها اقتصادی و معیشتی است که بخشی از آن‌ ناشی از تحریم‌هاست. هرجا رویکرد مسئولین اعتماد به مردم و اتکا به طرفیت‌های داخلی بود، شاهد موفقیت بودیم و هرجا که اتکا به بیرون و وعده‌ها و قرارها بود، فرصت‌ها را از دست دادیم و جز خسران چیزی حاصل نشد. آن چیزی که نظام را تاکنون حفظ کرده، حرکت در راستای گفتمان اسلامی، توجه به ظرفیت‌های داخلی، میدان دادن به جوانان پرشور و انقلابی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب بوده است. راه تداوم انقلاب نیز همین است.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به مسئولان گفت: اینک که مقام معظم رهبری دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی را با حضور سران سه قوه داده‌اند و به این شورا اختیارات ویژه تفویض نموده‌اند، مقتضی است آن شورای محترم به امور ذیل توجه کند. یک، استفاده از نظرات صاحبنظران و تقویت پول ملی و کاهش فشار بر مردم و طبقه ضعیف. دوم، تقویت اقتصاد دانش بنیان، برطرف ساختن موانع کسب و کار، تامین مواد اولیه کارخانجات، الزام شبکه‌های بانکی برای اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و امر ازدواج جوانان، سوم، برخورد جدی با مفسدان و اخلالگران اقتصادی و پایش مستمر بر نحوه قیمت‌گذاری، نظارت دقیق بر عملکرد گمرکات و ترخیص کالاها و مبارزه بی‌امان با قاچاق. چهارم، از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی انتظار می‌رود برای مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن چاره اندیشی نموده و برای بومی‌سازی و تقویت شبکه ملی اطلاعات و رصد و مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اقدام کند.

وی در خصوص FATF هم عنوان کرد: گروه اقدام مالی یا FATF سی سال قبل در پاریس توسط برخی کشورها همچون آمریکا و انگلیس تاسیس شد. این گروه هدف خود را شفافیت مالی و مبارزه با پولشویی اعلام کردند و بعد از 11 سپتامبر مبارزه با حمایت مالی از تروریسم را به اهداف خود افزودند؛ گرچه در ظاهر همین اهداف را دارند اما در حقیقت ساز و کاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی سایر کشورهاست. همچنین FATF بازوی خزانه‌داری آمریکا برای اعمال هرچه موثرتر تحریم علیه ایران و جریان مقاومت است. این اعتراف صریح یکی از مسئولان خزانه‌داری آمریکاست که می‌گوید برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای ایران، به FATF  نیاز است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بهانه و دروغ است. مرکز پولشویی و مادر تروریسم آمریکا، اروپا و اسرائیل است. ترامپ اعتراف کرد که آمریکا داعش را به وجود آورد. خانم کلینتون نیز در خاطرات خود به این موضوع تاکید داشته است و هدف از آن ایجاد ناامنی در خاورمیانه ذکر شده است. ‌امکانات مالی تروریسم توسط آنان فراهم می‌شود و حمایت مالی آمریکا و اروپا بود که داعش، جبهه‌النصره و... بزرگترین جنایت‌های بشری را مرتکب شدند. هزاران انسان بی‌گناه را با فجیع‌ترین روش‌ها کشتند، اماکن مذهبی را با خاک یکسان کردند و میراث فرهنگی و تاریخی را به یغما بردند؛ اما ایران بود که با داعش مبارزه و از سوریه و عراق بیرون کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما قانون مبارزه با پولشویی و و تروریسم را داریم که در مجمع نیز به تصویب رسیده است؛ اما در مواجهه با نسخه‌های استعماری باید با هوشمندی و تدبیر عمل کرد. البته نقش وزارت خارجه در این زمینه بسیار مهم است و باید با دیپلماسی فعال و هوشمند به تبیین سیاست‌های ایران بپردازد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره سالروز مقاومت مردم غزه اظهار داشت: مردم غزه از اوایل امسال و در پی تصمیم ترامپ در خصوص انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس، هرجمعه اقدام به تظاهرات با عنوان بازگشت به سرزمین‌های اشغالی می‌کنند. از زمان شروع آن بیش از 270 نفر با گلوله‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و 27 هزار نفر نیز مجروح شدند. اما این مردم هر جمعه، تظاهرات می‌کنند. نکته دردناک این است که جهان به اصطلاح متمدن و مدافع حقوق بشر و دردناک‌تر حاکمان عرب مظلومیت اینان را نمی‌بینند.

وی ادامه داد: مقاومت و مبارزه بود که سوریه را پیروز کرد و امروز شاهد خروج آمریکا از سوریه هستیم. مقاومت، داعش را از عراق بیرون کرد. مقاومت و مبارزه است که مردم غزه را در برابر رژیم صهیونیستی استوار نگه داشته و تردیدی نیست پیروزی از آن مقاومت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: نقش شهید نواب و تاثیر آن در تاریخ معاصر ایران مورد غفلت قرار گرفته است. آرمان او حکومت اسلام بود و نقش بزرگی در بیداری اسلامی ایفا کرد. حرکت‌های این مجاهد شجاع مقدمه‌ای برای نهضت امام بود. همه دغدغه او اسلام و عزت مسلمین بود. شهید نواب ویژگی‌های برجسته و ممتازی داشت و شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله خوبی و علامه امینی مجذوب او شده بودند. منطق قوی، صراحت و... همه را مجذوب کرد و شجاعت و دلاوری او لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت. او مصداق اشداء علی الکفار بود و با حرکت‌های الحادی برخورد سخت و انقلابی داشت. او می‌گفت آن کس که به بیگانه تکیه کند فرزند اسلام و ایران نیست.

وی افزود: شهید نواب صفوی از هر فرصتی برای روشنگری و آگاهی بخشی استفاده می‌کرد. برای آزادی یکی از یارانش که به اعدام محکوم شده بود با شاه ملاقاتی داشت. شاه پس از دیدار به یکی از اطرافیانش گفته بود، او مانند افسری که با سربازش صحبت می‌کند، صحبت می‌کرد و انگار نه انگار شاهی وجود دارد. یک خبرنگار مسیحی لبنانی پس از مواجهه با نواب مقاله مفصلی نوشت که در آن آمده بود، من جسمی ضعیف و نحیفی دیدم که در ورای آن روحی بزرگ بود.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان سالروز ولادت بوعلی سینا و خوجه‌نصرالدین طوسی و آغاز عملیات دلیرانه بیت المقدس 2 را تبریک و گرامی داشت و حادثه سقوط هواپیمای نیروی هوایی ارتش را که منجر به شهادت 15 نفر شد را به خانواده آنان تسلیت عرض کرد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار