عضو هیات رئیسیه شورای شهر قائمشهر تاکیدکرد؛
عضو هیات رئیسیه شورای شهر قائمشهر در گفتگوی اختصاصی با ما از تداوم خدمات بیشتر به ویژه طیف های خاص و مناطق پایین شهر تاکید کرد و گفت ، مناطق محروم وکمتر توسعه یافته از الویت کاری ما است
کد خبر: ۷۰۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 25 January 2019

غلامرضا میرزایی خزانه دار شورای شهر بااشاره به احترام و تکریم شورای شهر قائمشهر نسبت به جامعه معلولین گفت ؛ بمنظور ادای احترام و انجام وظیفه قانونی نسبت به حقوق معلولین طی نشستی به موضوعیت مناسب سازی اماکن و معابر شهری ویژه معلولان با حضور اعضا شورای شهر ، معاونت فنی شهرداری،جانشین پلیس راهور، معاونت بهزیستی برگزار شد که تصمیماتی اتخاذ گردیده است.

سخنگوی شورای شهر قائمشهر تصریح کرد : ایجاد آسایش و آرامش برای جانبازان و معلولان در راستای استحکام خانواده و حضور فعال آنها در سطح جامعه از وظایف سازمانی ومنشور اخلاقی این شورا می باشد
و ی در عین حال تصریح کرد: هریک از دستگاه‌ها باید خود را مسئول مناسب سازی محیط کاری خود بدانند.
میرزایی اضافه کرد : باتاسف به دلیل فقدان متولی مشخص هنوز اقدامات قابل قبولی در این زمینه صورت نگرفته است.
سخنگوی شورای شهر قائم شهر، بر ضرورت مناسب سازی معابر و وسایل نقلیه شهری برای سهولت در تردد معلولان تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه معلولان دسترسی مناسبی به خدمات شهری ندارند به طوری که در هیچ کدام از اتوبوس هاصندلی مناسب برای معلولان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر برای تردد معلولان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: مناسب سازی معابر صرفا وظیفه شهرداری ها نیست همه سازمان ها باید به امر توجه کنندو مشارکت پذیری داشته باشند.

تعریض و بازگشایی قسمتی از کمربندی جنوب شرقی خیابان آیت الله صالحی مازندرانی

وی بااشاره به تعریض و بازگشایی قسمتی از کمربندی جنوب شرقی خیابان آیت الله صالحی مازندرانی (حریم راه آهن -عبور افراقلم) گفت؛ مبنای کار شورای پنجم، توسعه مناطق قائم‌شهر است که ادامه دادن طرحهای زمین گذاشته شده از سالهای قبل، از اهم الویت است
عضو هیات رئیسیه شورای شهرقائمشهر در خصوص پروژه تعریض حریم راه‌آهن عبور افراقلم گفت: با بازگشایی این منطقه به متراژ 10 هزار و 871 متر که توسط خانواده مرحوم سیفی واگذار شده‌است ساخت کمربندی جنوبی و غربی شهرستان قائم‌شهر، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: احداث این کمربندی در سال 1368 در طرح تفصیلی قائم‌شهر مصوب شده ‌بود که امروز با همت شورای پنجم و شهرداری ساخت آن شروع خواهد‌شد.

سخنگوی شورای شهر قائم‌شهر با اشاره به ارائه تسهیلات و خدمات شهرداری به شهروندان، گفت: از مالکین املاکی که در راستای این طرح قرار دارند دعوت می‌کنیم تا در راه توسعه مناطق شهری، شورا و شهرداری را یاری کنند

میرزایی در خصوص تعریض پروژه ی حریم راه آهن -عبور افراقلم ملک وراث مرحوم سیفی خاطرنشان کرد : این پروژه بطول 8 کیلومتر مسیر افراقلم در ابتدای ورودی قائم‌شهر را به میدان جانبازان متصل می‌کند که می‌تواند بار عظیمی از ترافیک هسته مرکزی قائم‌شهر را کاهش دهد.

وی همچنین درادامه بیان کرد: سالانه 80 میلیون نفر از قائم‌شهر عبور می‌کنند که 20 تا 25 میلیون ترافیک عبوری بوجود می‌آید که به راه اندازی کمربندی جنوب شرقی 10 میلیون نفر از ترافیک عبوری کاهش خواهد یافت.

مساعدت مدیرعامل شرکت سایپا خزر ، همت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، 6113 متر مربع از دیوار متعلق به شرکت سایپا خزر که به میزان 2595 متر از بر اصلی خیابان کارگر بازگشایی شد.

سخنگوی شورای شهر قائم‌شهر، با تأکید بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و پروژه‌های نیمه‌کاره که از دوره‌های گذشته بجا مانده، اظهار داشت: درایت اعضای شورای شهر و شهردار، با امور عمرانی شهر عجین شده است و یکی از این موارد تأمین سرانه‌های فضای سبز و مسائل فرهنگی در خیابان کارگر بود که با بازگشایی نساجی شماره 2 و سایپا خزر ، توافقات قبلی که عملی نشده‌بود، با همکاری مسئولان انجام گرفت.

خزانه دار شورای شهرقائم‌شهر با اشاره به حمایت مستقیم اعضای شورای شهر، در خصوص این پروژه گفت: این طرح کمک بزرگی به بازگشایی لاین کند گذر از میدان جانبازان تا ابتدای خیابان کنسرو می‌کند که برای رفاه حال همشهریان انجام می‌گیرد.

وی از ساخت پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: علاوه بر اینکه 3.5 هکتار از زمین نساجی به شهرداری تعلق پیدا کرده، مجموعه سایپا 6 هزارو 600 متر زمین را برای ایجاد فضای سبز هدیه کرده‌است که به احداث پارک موزه دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت.

راه اندازی بازارچه سنتی با عنوان " چله شوی بازار"برای حمایت از مادران سرپرست خانوار

عضو هیات رئیسیه شورای شهر قائم شهر بااشاره به حمایت عملی از طیف فرودست ومادران سرپرست خانوار و ملاقات روزانه بااین طیف بسیار محترم گفت ؛ حمایت از این قشر محترم از افتخارات ووظیفه انسانی این شورا است ،
وی افزود ؛ نخستین بازارچه سنتی با عنوان "چله شوی بازار" به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری قائم شهر در عمارت شهرداری برای حمایت از مادران سرپرست خانواده، ،صنایع دستی نابینایان و صنایع دستی زندانیان آغاز به کار کرده بود

وی این اقذام را مثبت ارزیابی کردو تصریح کرد؛ تکثرانواع صنایع دستی و غداهای سنتی در این نمایشگاه حضور چشمگیری داشت و شهروندان استقبال گسترده ای کردند .و شهروندان ضمن بازدید از نمایشگاه از محصولات این غرفه ها نیزخریدهای حمایتی داشتند
وی تصریح کرد ، خدمت بمردم واحرازرضایت شهروندان نعمت بزرگی برای این شورا است
این مقام مسوول گفت ؛ شورا ی شهر برای خرید اسانتر عید مردم همچون سال گذشته حمایت خواهد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار