تابناک:روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ارجاع پرونده 25 واحد آلوده کننده محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این اقدام در راستای اجرای قوانین محیط زیست کشور و در پی صدور اخطاریه زیست محیطی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر و عدم اقدام واحدهای متخلف برای رفع آلودگی صورت گرفته است.

در این باره همچنین سه واحد متخلف پلمپ و برای 17 واحد متخلف نیز اخطاریه تعطیلی صادر شد.

همچنین با عنایت به مصوبات جلسه کمیته مهار آلودگی هوای استان اصفهان مبنی بر فعالیت 30 درصدی واحد های تولید آجر، با حکم مراجع قضایی از ادامه فعالیت دو واحد آجرپزی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن این محدودیت، جلوگیری شد.

بر اساس این گزارش، پایش و کاهش آلودگی محیط زیستی شبانه روزی بیش از 419 واحد تولیدی، پاسخ دادن به 30 استعلام زیست محیطی، صدور تعداد 32 فقره اخطاریه به واحدهای صنعتی آلاینده به علت عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله اقدام های بازدارنده و پیشگیرانه اداره محیط زیست شهرستان شاهین شهردر بهمن است.

بر اساس ماده 17 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، در شرایط خاص آلودگی هوا و اعلام واحدهای حفاظت محیط زیست بایستی فعالیت واحدهای صنعتی آلوده کننده متوقف شود و اگر واحدی از اجرای این دستورالعمل حاکمیتی خودداری کند با پیگیری دستگاه حفاظت محیط زیست و به دستور مقام قضایی فعالیت آن واحد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی متوقف خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار