تشکیل جلسات آموزشی با مبحث پدافند غیرعامل ، رعایت حفاظت فیزیکی ساختمان های اداری و برطرف کردن نواقص ، تخصیص اعتبارات لازم جهت هزینه ها ، رعایت الزامات پدافند غیرعامل از مهمترین مصوباتی بود که در این جلسه مطرح شد.
کد خبر: ۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 23 February 2015
سیدجلال سیدمحمدی عصر یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان با اشاره به نقش آموزش در پدافند غیر عامل افزود: با گسترش آموزش در حوزه پیشگیری از تهدیدها می توان گام های مفیدی در کاهش خسارت و تلفات برداشت.

وی بیان کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها ، نیروها و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند ولی ایفای این نقش از طریق آموزش میسر است.

تشکیل جلسات آموزشی با مبحث پدافند غیرعامل ، رعایت حفاظت فیزیکی ساختمان های اداری و برطرف کردن نواقص ، تخصیص اعتبارات لازم جهت هزینه ها ، رعایت الزامات پدافند غیرعامل از مهمترین مصوباتی بود که در این جلسه مطرح شد.

*****

تالش ـ جاده اسالم به خلخال یک مسیر کوهستانی برفگیر است که این روزها با بارش برف زیبایی خاصی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، اگر چه مسیر کوهستانی جاده اسالم تالش به خلخال به واسطه بارش برف و باران یکی از جاده های سخت گذر ، برفگیر و خطرآفرین کشور به شمار می رود و هر ازگاهی با بارش برف بسته شده و خبرساز می شود اما این روزها عده زیادی از مردم برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی این قسمت از طبیعت تالش به سیاحت و دیدن زیبایی های آن می آیند.

جاده گردشگری اسالم به خلخال که شهر اسالم تالش در استان گیلان را به شهرستان خلخال در استان اردبیل متصل می کند ، به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت یکی از رویایی ترین جاده های جنگلی کشور است که این روزها بارش برف زیبایی خاصی را به آن بخشیده است.

این جاده حدود 75 کیلومتری که قسمت اعظم آن در استان گیلان قرار دارد ، با عبور از عمق جنگلهای تالش به ارتفاعات الماس تالش می رسد و در ادامه ، به فاصله 20 کیلومتر به شهرستان خلخال در استان اردبیل منتهی می شود.

این جاده که به دلیل کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب و هوای سرد خنک برخوردار است ، در اغلب اوقات به ویژه در نیمه دوم سال ، شاهد بارش برف و یخبندان است.

اگر از اسالم در تالش به سمت خلخال حرکت کنید ، جاده سخت و پرپیچ و خمی را در بیش خواهید داشت که تا ارتفاع حدود 3300 متری از سطح دریا بالا می رود.

جلگه سبز ، جنگل فاقد سبزی و قله های به هم پیوسته و پوشیده از برف و ابر ، زیبایی های طبیعی این روزهای جاده اسالم به خلخال است.

*****

تالش- فرماندار شهرستان تالش گفت: شهرستان تالش به واسطه جاذبه های گردشگری و دیدنی هر ساله در ایام نوروز میزبان میهمانان نوروزی است و در این راستا باید با روانسازی ترافیک شهری خاطره خوبی برای گردشگران ایجاد کنیم.

علی فتح اللهی عصر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان تالش با اشاره به حضور مسافران نوروزی و گردشگران پرشمار در شهرستان تالش افزود: باید در راستای کاهش مخاطرات ناشی از بار ترافیک در کوتاهترین زمان ممکن تلاش کنیم.

وی همچنین بر تامین امنیت جان مردم در جاده ها در سفرهای نوروزی تاکید کرد و اظهار داشت: در تحقق این امر مسوولان راهنمایی و رانندگی و انتظامی مسوولیت سنگینی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش نیز در این جلسه آموزش و ترویج درست فرهنگ ترافیک بین مردم ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان را از جمله پیشنهادها و راهکارها در راستای کنترل و کاهش معضل ترافیک و جلوگیری از تصادفات عنوان کرد.

سرهنگ عباس اسماعیلی آموزش آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در مدارس و تهیه کتابی در این زمینه ، خط کشی ، نصب تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی ، کاهنده های سرعت استاندارد و نصب چراغ راهنمایی و رانندگی را امری ضروری خواند.

وی افزود: برطرف شدن نقاط حادثه خیز و ایجاد معابر امن برای عابر به منظور عبور و مرور و برطرف شدن سدمعبرها ، فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح شهرستان و نظارت بر فروش موتورسیکلت ها از جمله اقدام های مهم در راستای حفظ سلامتی شهروندان است.

سرهنگ اسماعیلی برگزاری همایش فرهنگ سازی ، تهیه بنر و بروشور ، افزایش وسایل نقلیه عمومی و ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح شهرستان ، آشکارسازی نقاط حادثه خیز با نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده را از دیگر اقدامات پیشنهادی برشمرد.

به گزارش ایرنا ، در این جلسه نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، لکه گیری خیابانهای داخل و خارج شهر ، رنگ آمیزی جداول ، کنترل ترافیک محل برگزاری نمایشگاه توسط راهنمایی رانندگی ، تمهیدات لازم در خصوص نصب علائم آشکارساز در دوربرگردانهای سطح شهرستان ، کنترل و نظارت بر نرخ های مصوب ، طرح آموزش در سطح مدارس با همکاری راهنمایی رانندگی و آموزش و پرورش و شهرداری ، خط کشی جاده ها و ایمن سازی محورهای مواصلاتی ، ساماندهی سرعت گیرها و نظافت مسیر حاشیه جاده ها به تصویب رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار