اراذل و اوباشی که پس از مصرف مواد روان‌گردان اقدام به تخریب چندین خودرو سواری و چندین باب مغازه در خیابان شهید حاج محمد یزدی کرده بودند؛ دستگیر شده و برای بازسازی صحنه جرم به محل باز گردانده شدند.
کد خبر: ۷۱۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 18 February 2019
اوباش

 روز ۲۴ بهمن ماه امسال در تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اعلام شد که شش نفر از اراذل و اوباش از سفره‌خانه‌ای در خیابان شهید حاج محمد یزدی خارج شده و با عربده‌کشی اقدام به قدرت‌نمایی در خیابان و ترساندن ساکنان این محله کرده و نیز به ۹ دستگاه خودروی سواری و چندین مغازه خساراتی را وارد کرده است.

به گزارش «تابناک تهران»؛ در پی این اقدام مأموران کلانتری در محل حاضر شده و موضوع نیز به مأموران پلیس امنیت اطلاع داده شد که تیم ویژه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و موفق شدند سه نفر از این افراد را ساعاتی پس از ارتکاب به جرم در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

تحقیقات مأموران ادامه داشت و در جریان آن مشخص شد که چهار نفر عامل اصلی این اقدام بودند که سه نفرشان دستگیر شده اما سرکرده گروه و عامل اصلی این اقدامات که جوانی حدوداً ۲۵ ساله است، متواری شده بود.

در همین راستا تحقیقات بیشتر برای یافتن سرنخی از این مجرم سابقه‌دار در دستور کار قرار گرفت و مدتی بعد مأموران متوجه شدند که این فرد به یکی از شهرهای شمالی کشور متواری شده و در آنجا مخفی شده است که با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ نیابت قضائی تیم ویژه به محل اختفای این فرد اعزام شده و متهم روز جمعه گذشته دستگیر شد.

سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت پایتخت با تأیید این خبر گفت: این فرد که عامل اصلی واردشدن خسارات به خودرو و مغازه‌های شهروندان بود پیش از این نیز بارها به اتهام آزار و اذیت، ایجاد مزاحمت و … دستگیر شده بود. در آخرین اقدام نیز معترف شد که پس از مصرف مواد روان‌گردان برای قدرت نمایی و خودنمایی با چند تن از دوستانش که در یک سفره‌خانه حضور داشتند اقدام به شکستن شیشه‌های ۹ دستگاه خودرو و تعدادی مغازه کرده‌اند.

ذوالقدری با بیان این‌که پلیس اجازه چنین اقداماتی را به اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: پلیس با اشرافی که بر اراذل و اوباش و محل‌های فعالیت این افراد دارد، اجازه ایجاد مزاحمت به آنها را نمی‌دهد. شهروندان نیز اطمینان داشته باشند که در صورت شکایت، اطلاعات‌شان نزد پلیس محفوظ است و بدون هیچ نگرانی از اراذل و اوباش و مزاحمان در محلات شکایت کنند. ضمن این‌که پلیس نیز با توجه به این‌که این موارد جرم مشهود محسوب می‌شود، به عنوان ضابط قضائی با آن برخورد خواهد کرد.

او درباره اقدام امروز برای بازگردان مجرم اصلی این پرونده به محل وقوع جرم نیز گفت: با دستور مقام قضائی این فرد با هدف تادیب و شکسته شدن هیبت و هیمنه پوشالی این افراد به محل وقوع جرم بازگردانده شده و اقدام به بازسازی صحنه جرم کردند.

در حاشیه مراسم که شمار زیادی از شهروندان، کسبه و ساکنان محل نیز حضور داشتند، اهالی از پلیس خواستند تا حضور بیشتری در این مناطق داشته و با چنین افرادی برخورد کنند.

همچنین برخی از شهروندان با قدردانی از پلیس مدعی بودند که به دلیل ترس از این‌که از سوی این اراذل و اوباش مورد آزار و اذیت دوباره قرار بگیرند از شکایت صرف نظر کرده بودند که رئیس پلیس امنیت این اطمینان را به شهروندان داد که بدون هیچ نگرانی می‌توانند از اقدامات مجرمانه شکایت کرده و موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیز اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار