رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به سؤال خبرنگار شهرآرا مبنی بر نقش این پلیس در جلوگیری از توزیع بی‌رویه مواد مخدر در حاشیه شهر مشهد، از خاتمه‌دادن این مشکل در این مناطق کمتر از ٤٨ ساعت در صورت هماهنگی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، سردار سرتیپ‌دوم علی مؤیدی در نشستی مطبوعاتی در جریان کارگاه تعالی رفتار کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در هتل گلستان مشهد برگزار شده بود، با اشاره به بازدیدی که اخیراً از حاشیه شهر مشهد داشته است، افزود: قطعاً در این زمینه نگران هستیم و وجود چنین معضلی برای ما به‌عنوان پلیس غیرقابل‌تحمل است.

وی پلیس را در خط مقدم رفع چنین مشکلاتی دانست و عنوان کرد: بااین‌حال برای حل این معضلات اجتماعی به‌جز نیروی انتظامی باید بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز ورود پیدا کنند.

وی ناجا با بیان اینکه در حال حاضر ٦٥ درصد مواد مخدر قاچاق کشور از مرز پاکستان و ٣٥ درصد از این میزان از مرز افغانستان به کشور وارد می‌شود، عنوان کرد: این مجموعه تمام تلاش خود را برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر انجام می‌دهد و تاکنون نیز توانسته تأثیرات مثبتی را در عرصه‌های مختلف امنیتی و اخلاقی و همچنین اجتماعی در جامعه داشته باشد.

کشف ٢٠٠ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال

وی همچنین از کشف ٢٠٠ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٠ درصد رشد داشته است و بیشترین نوع مواد را نیز تریاک، حشیش، هروئین، مرفین و کمترین مواد را مواد مخدر صنعتی را شامل می‌شود.

به گفته مؤیدی ١٠ تُن از این میزان معادل یک‌بیستم کشفیات کشور مربوط به کشفیات مواد مخدر از سوی استان خراسان‌رضوی می‌شود. وی متذکر شد: تمرکز بر شرق کشور، به‌کارگیری کیفی و کمی توان نیروی انتظامی برای جلوگیری از مواد مخدر به کشور، برخورد جدی با خرده‌فروشان، معتادان متهاجر و پاک‌سازی محلات ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

کاهش سن اعتیاد نگران‌کننده است

وی با ابراز تأسف از اینکه سن اعتیاد در کشور نسبت سال گذشته کاهش یافته است، اذعان داشت: بااین‌حال نمی‌توان سن دقیق اعتیاد را اعلام کرد و این کار بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

مؤیدی با بیان اینکه کشور ما رتبه اول را در کشف انواع مواد مخدر در دنیا دارد، با درخواست از خانواده‌ها برای توجه بیشتر به فرزندانشان برای پیشگیری از ورود به پدیده شوم مواد مخدر گفت: در حال حاضر به‌جز مواد مخدر سنتی نمونه‌های مختلف و جذاب شیرینی از مواد مخدر صنعتی در حال توزیع است که باعث اضمحلال و سست‌شدن بنیاد خانواده‌ها خواهد شد.

خراسان‌رضوی؛ سدی در برابر سوداگران

وی خراسان‌رضوی را یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و اضافه کرد: در برنامه‌های کلان و ملی طبیعی است که استانی مانند خراسان‌رضوی در اولویت‌های کاری پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا باشد. چراکه این استان با کشور افغانستان به‌عنوان یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ مواد مخدر، هم‌جوار است.

مؤیدی خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی به سد محکمی برای پیشگیری از ورود مواد مخدر تبدیل شده است و قاچاقچیان نیز مجبور به عوض کردن مسیر ترانزیت شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار