رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: با افزایش ۳۰ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۸ موافقم، به شرط آنکه باعث تشدید تورم نشود.
کد خبر: ۷۱۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 25 February 2019

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جهانبخش شکری ، با بیان اینکه بسیاری از کارگران هم اکنون در شرایط سختی زندگی می‌کند و افزایش دستمزد حق آنها است، افزود: هم اکنون خط فقر در کشور 2.5 میلیون تومان است و بسیاری از کارگران بسیار کمتر از این رقم دستمزد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حداقل حقوق کارگران حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است، اظهار کرد: اگر ۳۰ درصد هم حقوق کارگران افزایش پیدا کند، باز هم بخشی از هزینه‌های آنها را جبران می‌کند.

شکری افزایش دستمزد کارگران را حق آنها دانست و ادامه داد: کارگران باید به اندازه ای دستمزد بگیرند که بتوانند زندگی و معیشت شان را تامین کنند و بدون دغدغه اقتصادی تمام وقت و انرژی خود را صرف کار و افزایش بهره‌وری در تولید کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه یادآور شد: اگرچه افزایش ۳۰ درصدی دستمزد کارگران منطقی به نظر می‌رسد، اما این افزایش دستمزد نباید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد تورم در کشور شود. اگر دستمزد کارگران ۳۰ درصد بالا برود، اما کالاها ۵۰ درصد گران شود، دوباره قدرت خرید کارگران پایین می آید.

وی معتقد است، برای این منظور باید بخشی از این افزایش دستمزد یعنی حدود نیمی از آن به صورت سبد کالا در نظر گرفته شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه با افزایش ۳۰ درصدی دستمزد کارگران دولت نیز باید هوای کارفرمایان و تولیدکنندگان را داشته باشد، خاطرنشان کرد: نباید اینگونه باشد که دستمزد کارگران را بالا ببریم و از سوی دیگر هزینه برق، انرژی، عوارض، مالیات، مواد اولیه، بیمه و ... بسیار بیشتر شود، زیرا در این صورت به تولیدکننده فشار خواهد آمد.

شکری با بیان اینکه دولت باید مشکل تولیدکنندگان را به صورت ریشه‌ای حل کند، تنها راه حل این مشکل را آزاد شدن نرخ ارز و تک نرخی شدن آن اعلام کرد.

وی ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط باید برای برخی از کالاهای حیاتی و اساسی در نظر گرفته شود و سایر مبادلات با نرخ ارز آزاد انجام شود.

به گفته شکری در این شرایط کارفرمایان و تولیدکنندگان نیز متحمل فشار کمتری می‌شوند و می‌توانند بیشتر به بهبود معیشت کارگران کمک کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار