مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام با تاکید بر پایان فصل برداشت گندم در این استان گفت: 60 محموله گندم مازاد بر نیاز از ایلام به استان کرمانشاه صادر شده است.
کد خبر: ۷۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 05 August 2015
کامران سلیمان پور گفت: این محموله به ارزش وزنی یک هزار و 500 تن توسط 60 دستگاه کامیون برای تامین نیاز مصرفی به استان کرمانشاه فرستاده شد.
وی افزود: سهمیه صادرات گندم مازاد استان ایلام به دیگر نقاط کشور 20 هزار تن است که به استان های کرمانشاه، تهران، البرز و اصفهان فرستاده می شود ضمن اینکه عملیات بارگیری و حمل و نقل این محموله ها از دیروز آغاز شده است.
سلیمان پور یادآور شد: گندم های ارسال شده به دیگر نقاط کشور محصول مزارع شهرستان های آبدانان، ایوان، سیروان و چرداول است که اینک حمل و صادرات گندم تولیدی شهرستان آبدانان به استان های متقاضی شروع شده است.
وی با بیان اینکه گندم تولیدی دو شهرستان مهران و دهلران برای مصرف داخلی استان است، تاکید کرد: مقدار صدور گندم به استان های متقاضی تعیین نشده و صادرات گندم به استان های مقصد بسته به میزان گنجایش ذخیره سازی گندم در این استان ها دارد.
به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط جوی و خشکسالی در پایان فصل خرید 150 هزار و 186 تن گندم معمولی و دروم با صرف یک هزار و 770 میلیارد ریال از گندمکاران استان ایلام خریداری شد.
54 هزار و 274 تن از این میزان گندم دروم و 95 هزار و 912 تن نیز گندم معمولی بود در حالیکه کارشناسان قبل از فصل برداشت میزان خرید گندم مازاد بر نیاز در استان را 170 هزار تن تخمین زده بودند.
براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، 47 هزار هکتار از اراضی آبی و 84 هزار هکتار از اراضی دیم این استان در سال زراعی گذشته زیر کشت گندم رفته بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار