محمد ناصر معصومی زاده در گفتگو با تابناک:
فرماندارسنقرو کلیایی گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته تاکنون نزدیک به 160میلیارد تومان بر اثر بارش و برف اخیر به زیرساخت شهری، میراث فرهنگی، برق، آب، آبخیزداری، طرح های هادی، کشاورزی، راه و غیره وارد شده است.
کد خبر: ۷۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 09 April 2019

محمد ناصر معصومی زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:65 درصد از واحدهای مسکونی مناطق روستایی این شهرستان از گذشته مقاوم سازی نشده اند که با بارندگی و برف شدید اخیر، بیش از یک هزار و 685 واحد مسکونی در این مناطق آسیب دیدندو بیش از 84 میلیارد و 250 میلیون تومان برآورد خسارت برای منازل مسکونی شده است.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به برنامه ریزی های ازقبل انجام شده 50 روستای در مسیر سیل شهرستان سنقروکلیایی شناسایی شد و به ساکنان آن اخطار داده شد، در بسیاری از مسیر این رودخانه ها که حادثه خیز هستند، خندق هایی حفر شد و از همه پیمانکاران دولتی و غیردولتی در قالب اطلاعیه ای فراخوان شد تا این بحران را به فرصت تبدیل کنند که اکثر پیمانکاران با تجهیزات پای کار آمدند

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی اظهار داشت:در بافت فرسوده به ویژه در بخش روستایی به دلیل بارش سنگین و نزدیک به یک متری برف، شاهد خسارات مالی در زیرساخت ها به ویژه در بخش کشاورزی و مناطق روستایی بودیم.

معصومی زاده  تصریح کرد:در بخش کشاورزی بیش از 60 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم شهرستان که نزدیک به 35 تا 40 درصد است به دلیل بارش های اخیر خسارت دید که براساس برآورد جهاد کشاورزی 36 میلیارد تومان خسارت می باشد.

به گفته این مسئول، نزدیک به پنج میلیارد تومان نیز به بخش آب و فاضلاب روستایی نیز خسارت وارد شده است.

وی درادامه ابراز داشت:جاده هایی که در مسیر رودخانه قرار داشتند تخریب شدند و نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان در بخش پل ها خسارت وارد شد و خسارت های وارده به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری نزدیک به یک میلیارد تومان می باشد.

فرماندار سنقرو کلیایی افزود: در بخش مدارس نزدیک به 100 میلیون تومان، میراث فرهنگی 220 میلیون تومان، در زیرساخت های شهرداری شهر سنقر نیز بیش از 6 میلیارد تومان، زیرساخت پل و طرح هادی روستایی نزدیک به 2 میلیارد تومان، شبکه های آب و فاضلاب شهری نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان، در بخش برق و آب منطقه ای هر کدام نزدیک به 100 میلیون تومان، خسارت وارد شد.

معصومی زاده در پایان به خسارت یک میلیارد و 500 میلیون تومانی شهر سطر نیز اشاره نمود.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار