حجت‌الاسلام علی اکبری:
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دوران جوانی از دوران مهم زندگی است و در این مرحله ضرورت دارد که جوانان خودشناسی فطری را تقویت کنند و از آن به خوبی محافظت نمایند.
کد خبر: ۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 07 August 2015
حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری در آیین افتتاح همایش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با نام فرزندان آفتاب در گلمکان اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم گروه‌های مختلفی را دعوت به درون کرده است و پیام‌های خاصی برای آنان دارد و موتور محرک، صیانت و حفاظت‌کننده برای انسان مساله معاد است و همه باید به معاد باوری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: جوانان و نوجوانان باید ابتدا خود را بشناسند بر همین اساس قرآن به شناخت قدر جوانی و عمر دعوت کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد:‌ دوران جوانی از دوران مهم زندگی است و در این مرحله ضرورت دارد که جوانان خودشناسی را تقویت کنند و از آن به خوبی محافظت نمایند.

وی بیان داشت: خداوند در آفرینش هر انسان به خودش فتبارک‌الله احسن الخالقین می‌گوید و لازم است انسان قدر خود را بداند؛ یک جوان باید آرمان خود را بشناسد و آسیب‌ها و آفت‌ها را شناسایی کند و آنها را در برنامه زندگی خود وارد نکند.

حاج‌ علی‌اکبری گفت: اصل خودسازی مربوط می‌شود به دوره جوانی که اگر شناخت را از دست دهیم دیگر نمی‌توان خودسازی کرد و توصیه می‌شود جوانان به فکر، عقاید، مطالعه و پیگیری امور و معنویت خود باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: خشم، غریزه جنسی و عواطف سه جلوه ویژه و هیجانی است که با خودسازی اخلاقی می‌توان این سه مورد را مهار کرد و یک فرد موفق در جامعه بود؛ وجود پسرنماها که فاقد ارزش‌های مردانگی هستند در جامعه یک مصیبت بزرگ است لذا یک پسر جوان باید شجاع و غیرت و اهل گذشت باشد.

حاج‌ علی‌اکبری در پایان گفت: انجمن‌های اسلامی یکی از بهترین فرصت‌ها برای خودشناسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار