وزیر بهداشت گفت:ا بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی بر اساس همت والای مردمان منطقه فکر کرد و به دنبال کار‌های بزرگ بود، پیشنهاد ایجاد مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی در لارستان را مطرح کرد و گفت: این کار سبب می‌شود افرادی نخبه از داخل و خارج به سمت لارستان بیایند و موجب رونق منطق و جذب توریسم درمانی نیز در لارستان شود.
کد خبر: ۷۳۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 12 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سعید نمکی وزیر بهداشت در در بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان لارستان، گفت: بزرگترین ویژگی این منطقه قدمت تاریخی نیست بلکه افرادی است که در جهت خدمت به منطقه خود در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به حضور فعال خیرین این منطقه برای آبادانی لارستان، افزود: سیاست دولت این است که در کنار خیرین باشد و در پروژه‌های خیرساز سهم خود را پرداخت کند و در این منطقه نیز قول می‌دهیم در نخستین جلسه وزارتخانه تخصیص سهم دولت در پروژه‌های خیرساز منطقه را به نتیجه برسانیم.

نمکی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتقا و ایجاد یک دانشگاه که در تقاضا‌های مسئولین لارستان بود، ایجاد زیرساخت‌های لازم است، تصریح کرد: این قول را می‌دهیم که در نخستین جلسه بحث افزایش دانشکده‌های موجود در لارستان را عملی کنیم تا زیرساخت‌های ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان فراهم شود.

وی از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان هزینه انشعابات پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خبر داد و افزود: در منطقه لارستان ما نیازمند یک نقشه راه هستیم تا هزینه‌ای که دولت و خیرین در منطقه می‌کنند به هدر نرود و نباید کار‌های موازی در سطح منطقه صورت پذیرد.

وزیر بهداشت با تقاضا از مسئولین منطقه لارستان برای همفکری در ترسیم یک طرح ۵ ساله برای آینده شهرستان گفت: ما نیازمند این هستیم که بدانیم برای توسعه خطه لارستان باید چه کار‌هایی انجام داد و با ایجاد این طرح و نقشه راه، خود به خود تصویب طرح‌ها در مدارج بالا صورت خواهد گرفت، زیرا از منطق برخوردار خواهد بود.

نمکی با تأکید بر اینکه نیاز‌هایی که در لارستان وجود دارد با نیاز‌های شیراز و اصفهان و تهران متفاوت است به همین دلیل باید یک مدل بومی در سطح منطقه ترسیم شود، بیان کرد: بهتر است آینده منطقه لارستان بر اساس همت بلند موجود در آن ترسیم و برنامه‌ریزی شود نه اینکه فقط به کار‌های کوچک در منطقه لارستان اکتفا کنید.

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی بر اساس همت والای مردمان منطقه فکر کرد و به دنبال کار‌های بزرگ بود، پیشنهاد ایجاد مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی در لارستان را مطرح کرد و گفت: این کار سبب می‌شود افرادی نخبه از داخل و خارج به سمت لارستان بیایند و موجب رونق منطقه و جذب توریسم درمانی نیز در لارستان شود.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه پتانسیل منطقه لارستان بیش از درخواست افزایش چند تخت بیمارستان و این قبیل موارد است، اضافه کرد: باید لارستان در سطح بین الملل شناخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار