کد خبر: ۷۳۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 16 April 2019

آمار گمرک نشان می‌دهد که واردات فرآورده‌های آرایشی لب بیش از چهار میلیون دلار بوده است.

لوازم آرایشی

به گزارش تابناک تهران ،  بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ۱۱ ماهه سال گذشته، در مدت مذکور بیش از ۹۲ تن انواع فرآورده‌های آرایشی لب به ایران وارد شده که ارزش به حدود چهار میلیون و ۲۲۸ هزار دلار می‌رسد.

این فرآورده‌های آرایشی در این مدت از ۱۵ کشور به ایران وارد شده که بزرگ‌ترین صادرکننده فرآورده‌های آرایشی برای لب به ایران آلمان بوده که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادرات در این زمینه به ایران انجام داده است.

امارات پس از آلمان به عنوان دومین کشوری است که عمده صادرات رژ لب و سایر این فرآورده‌ها را به ارزش ۹۷۰ هزار دلار به ایران صادر کرده است.

فرانسه نیز ۵۰۰ هزار دلار صادرات رژ لب به ایران داشته و بیش از ۷۵۰ هزار دلار از این محصولات از طریق منطقه آزاد کیش وارد ایران شده است.

نکته جالب اینجاست که بر اساس آمارهای غیررسمی، حداقل ۶۵ درصد از محصولات آرایشی به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شود که در این زمینه آمارهای غیررسمی تا ۹۰ درصد نیز اعلام شده است.

به این ترتیب می‌توان گفت این میزان فرآورده‌های آرایش لب که از طریق مرزهای رسمی به ایران وارد شده، همه آن چیزی نیست که از این محصول وارد ایران شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار