تاکید می‌کند که ما بر اساس خواسته زوجین، خدمات ارائه می‌دهیم، اما قبلش برای آنکه جهت معرفی خدمات وقت بگذاریم و برایمان ارزش داشته باشد که منوی نفری ۱ میلیون تومان را توضیح دهیم، پرینت حساب می‌خواهیم.
کد خبر: ۷۳۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 16 April 2019

به گزارش تابناک تهران  از آن بالا عروس می آید و فیلمش بلافاصله در شبکه های اجتماعی می چرخد. توضیح داده اند که برای خاص بودن مراسمشان و لاکچری تر شدنش، تصمیم گرفته اند مدل جدیدی را برای فرود عروس به روی زمین در نظر بگیرند. اما پخش شدن فیلم همان و پیگیری این اقدام خارج از عرف و شئونات جامعه توسط دستگاههای مسئول همان. چند روز بعد، پلیس اعلام می کند در پی انتشار تصاویر و فیلم‌های نامتعارف در فضای مجازی مبنی بر اقدامات خارج از عرف در تالاری در محدوده آرژانتین، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی امنیت پایتخت به محل فوق مراجعه کرده و در بررسی‌ها مشخص شد در این تالار، مراسم عروسی به صورت مختلط برگزار می‌شود.

در بازرسی از این تالار همچنین مقداری مشروبات الکلی کشف و ضبط شده و با هماهنگی با مقام قضایی دستور پملب این تالار صادر شد.

این روزها آنقدر همه چیز درگیر تجمل شده و هزینه کردن برای چشم دیگران را درآوردن، دیگر سقفی ندارد. یک روز ماشین میلیاردی، یک روز پنت هاوس بهترین برج تهران و یک روز هم مراسم عقد و عروسی چند میلیارد تومانی. هنوز یادمان نرفته قدیم ترها مراسم عقد و عروسی چقدر ساده برگزار میشد. داستان برای ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال پیش نیست. تا همین ۱۵-۲۰ سال پیش جوان ها بیشتر برایشان کیفیت زندگی مهم بود تا کیفیت لباس عروس و بره سر میز. اگر خانه پدر داماد فضای کافی داشت همانجا مراسم عروسی با یک یا دو مدل شام برگزار می شد اگر نه همسایه ها یه یاری تازه داماد می آمدند.

وقتی مهم لاکچری بودن است!

امروز اما برگزار مراسم در بهترین تالارها و هزینه های چند ده میلیون تومانی مایه فخر و لوکس بودن عده ای شده است. کار تا به آنجا پیش رفته که برخی مدیران تالارها تاکید می کنند که اینجا جای هرکسی نیست. آقازاده ها و پولدارترین افراد شهر مشتری آن هستند و میلیارد برایشان پول خرد است. لاکچری مهمترین کلمه ای است که از زبان مسولان لوکس ترین تالارهای تهران نمی افتد. همه چیز باید لاکچری برگزار شود. لاکچری ترین غذاها، لاکچری ترین گل آرایی، لاکچری ترین سفره عقد. البته همه اینها به بهای لاکچری ترین هزینه ها فراهم می شود.

"تالار "د" یکی از لاکچری‌ترین و زیباترین تالارهای تهران هست. تالار دارای دوطبقه مجزا هرکدام به مساحت ۱۰۰۰ متر و ظرفیت پارکینگ اختصاصی ۲۵۰ اتومبیل هم‌زمان هست. این تالار با استفاده از فضایی با آرامش و لوکس، گل‌آرایی، لوستر آرایی، شمع آرایی‌هایی مدرن، فضایی دل‌نشین ایجاد کرده است. کلیه سالن‌های تالار دارای سقف‌های بلند و باشکوه هستند که با طراحی زیبا و چشم‌نواز خود مهمانی را باشکوه تر و مجلل تر می‌سازد. فضاهای داخلی و دکوراسیون داخلی این تالار با الهام از هنر پیشین و اصیل ایرانی طراحی‌شده است. کلیه‌ی دیوارهای اصلی سالن، سقف‌ها، ستون‌ها با گچ‌بری‌هایی خاص و زیبا توسط هنرمندان ایرانی مزین شده است. درب‌های ورودی سالن‌های اصلی به سبک درب‌های کاخ و عمارت‌های مجلل پیشین ایرانی از چوب هست. اتاق عقد به ظرفیت ۱۰۰ صندلی در یکی از سالن ها تعبیه‌شده است که مراسم عقد در این اتاق با دیزاین و تم موردنظر میزبان طراحی می‌گردد.

اینها توضیحاتی برای عروس و دامادی است که قرار است تا چند روز آینده مراسم عروسیشان را در تالار مذکور برگزار کنند. یکی از لوکس ترین تالارها در تهران که در در محدوده‌ی شمال غرب تهران واقع شده است. قیمت ها از نفری ۱۶۵ هزار تومان شروع می شود. غذاها از باقالی پلو با گوشت و خوراک زبان شروع می شود تا بیف استراگانف و جوجه کباب زعفرانی. منوها با هم متفاوت است. یک منو فسنجان بیشتر دارد و یک منو دیگر انواع پیش غذا. برای هر منوی بیشتر باید ۵۰ هزار تومان برای هر نفر بیشتر پرداخت کنید. اما منوی ویژه هم وجود دارد که برای هر نفر ۳۱۵ هزار تومان آب می خورد. بوقلمون درسته، ماهی درسته، خورشت کاری، مرغ شکم پر، میگو و انواع ته چین ویژگی منو ویژه است. برای پیش غذا هم انواع سوشی، سالمون دودی و کوفته چینی سرو می شود. شمع آرایی، گل آرایی و نورپردازی همراه بخار نیز تشریفات ویژه است.

البته با پرداخت مبلغ بیشتر می توانید هر غذایی که دلتان می خواهد را به منوی ویژه اضافه کنید. کافیست تا پول آن را پرداخت کنید، همه چیز آماده است. اگر ۵۰۰ نفر مهمان باشید، با مخلفات و اطراف، حدود ۲۵۰ میلیو تومان پول یک عروسی باید بدهید به همین راحتی!

اطراف تهران محلی برای تالارهای خاص

تالار بعدی سمت گرمدره تهران است. یکی از لوکس ترین تالارهای تهران منوی عادی آن از نفری ۲۵۰ هزار تومان شروع می شود. برای ورودی این باغ باید ۸ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. از آلبالو پلو، شرین پلو و خوراک زبان در منوی عادی آنها پیدا می شود. در منو ویژه این تالار که نفری ۵۰۰ هزار تومان برای مشتریان آب می خورد از مهمانان با ۸ نوع آب میوه طبیعی و باقلوای ترکیه ای پذیرایی می شود. سفره خانه سنتی، دکور یخ، آتش بازی، آبشار شکلات و موزیک سنتی از خدمات ویژه این تالار است.

اما منوی ویژه این تالار از غذاهایی تشکیل شده که شاید اسم برخی غذاها را حتی یکبار هم نشنیده باشید. پلو مدیترانه ای با میگو، ته چین ماهی، خورشت نعناع جعفری، خورشت قیمه نسترن، خوراک فیله شف، خوراک والاوان، چابسویی و ۲۰ مدل سالاد متنوع از جمله غذاهایی است که به مهمانان عروس و داماد خوشبخت ارائه می شود. خدمات ویژه تالار نیز هرکدام قیمت خاص خود را دارد. فیلم و عکس از ۱۲ میلیون تومان به بالا، موزیک از ۷ میلیون تومان به بالا و دی جی، تومبا و شومن از ۳ میلیون تومان به بالا.

اگه فکر می کنید این هزینه های سرسام آور برای یک شب عروسی به همین جا ختم شده است سخت در اشتباه هستید. هنوز هستند افرادی که می خواهند خاص ترین در تهران و شاید در ایران باشند. باغ تالاری باز هم در گرمدره تهران. برای ورودی این باغ تالار باید ۳۰ میلیون تومان ورودی پرداخت کنید. یکی از مهمترین ویژگی های این باغ این است که می توانید اگر بخواهید به سبک عروسی های غربی مراسم را در باغ هم برگزار کنید! برای منو عادی این باغ باید در حدود ۳۰۰ هزار تومان و برای منو ویژه یک میلیون تومان برای هر نفر باید هزینه کنید.

با یک حساب سرانگشتی اگر مثلاً شما ۳۰۰ تا ۴۰۰ مهمان داشته باشید با هزینه های جانبی شاید بیش ۵۰۰ – ۶۰۰ میلیون تومان برای یک شب عروسی در این گونه باغ ها باید هزینه کنید. جالب آنکه مدیر تمام مجموعه ها تاکید دارند که محدودیتی در ارائه خدمات وجود ندارد و بنا به درخواست مشتری هر گونه منو و خدمتی که خواسته شود از سوی مجموعه ارائه خواهد شد!

خدمات ویژه در مقابل پول های ویژه

پس از کلی چانه زنی مدیریکی از تالارهای لوکس تهران در گفتگویی کوتاه حاضر شد اطلاعات بیشتری به ما بدهد. آقای "کاف" تاکید کرد: به هر حال هستند کسانی که آنقدر پول دارند که می خواهند خاص ترین عروسی تهران را داشته باشند. "یکی از تالارهای همکار ما هست که اگر شما بخواهید برایتان هلی کوپتر هم اجاره می کند؛ کاری که در میدان آرژانتین شد، بی کلاس است! " غذا هم که دیگر یک مسئله عادی در سالن ها شده است.

وی می افزاید: البته به صورت مستقیم قبول ندارم که در تالارها نوشیدنی ها و خوردنی های خاص سرو می شود اما بسیاری از تالارها به خصوص باغ های اطراف تهران هستند که تحت عنوان سفره خانه سنتی یا محل پذیرایی خاص اگر کسی همراه خودش نوشیدنی خاص داشته باشد کاری ندارند و اجازه می دهد در آن محل استفاده کند.

آقای کاف می گوید: بیشتر افرادی که حاضرند میلیون ها تومان برای یک شب عروسی هزینه کنند از افراد خاص جامعه هستند. مثلاً در تالار ما همین چند وقت پیش یکی از آقازاده های معروف مراسم عروسی داشت. یا یکی از فوتبالیست هایی که در یکی از تیم های معروف پایتخت بازی می کند مراسم نامزدی اش را اینجا برگزار کرد. ما معمولاً کاری نداریم که شغل و کار طرف چیستما بر اساس خواسته فرد خدمات ارائه می دهیم اما قبلش برای آنکه جهت معرفی خدمات وقت بگذاریم، پرینت حساب می خواهیم. این روزها کسانی که پول بیشتری دارند دوست دارند خاص تر یا به قول معروف لاکچری تر باشند. حتی یک عروس داماد داشتیم که در مراسمشان را در اینستاگرام به صورت زنده پخش می کردند و هزاران نفر می دیدند.

وقتی از او می خواهیم که خاص ترین عروسی که دیده است را برایمان بگوید با خنده ای خاص می گوید در تالار ما معمولاً عروسی ها در یک سطح بالا اما نه چندان خاص برگزار می شود اما در باغ یکی از همکاران ما خاص ترین عروسی مربوط به زوجی بود که یک ماه برای فیلم عروسیشان به همراه تیم فیلم برداری به اروپا رفته بودند. در شب مراسم خاویار سرو کرده بودند و یکی از خواننده های معروف کشور که می دانم اصلاً حاضر به خواندن در عروسی نیست و با مبلغ بسیار بالایی حاضر شده بود در آن مراسم بخواند را آورده بودند. البته باز هم می گویم که این روزها انتهایی برای مراسم ها وجود ندارد که مثلاً شما بگوید این دیگر آخر همه عروسی هاست شاید عروسی های تجملی تری هم بوده که من خبر ندارم.

غیرمجاز هایی که خدمتشان هم متفاوت است!

البته تمامی اینها اطلاعات و مشخصات تالارهایی است که این روزها به صورت کاملاً رسمی و با مجوز فعالیت می کنند و تبلیغات آنها در فضای مجازی دست به دست می چرخد اما هستند بسیاری از تالارهایی که بدون مجوز فعالیت می کنند و هیچکس هم کاری با آنها ندارد یا حداقل آن گونه که باید بر آنها نظارت نمی شود. بیشتر این تالارها اطراف تهران هستند و باغ های آن محل مراسم های خاص! با تعدادی از این تالارها از طریق تبلیغات شان در شبکه های اجتماعی تماس می گیریم. باغ تالاری معروف نزدیک کرج. اگر هم فکر می کنید که قیمت ها به خاطر مجوز نداشتن پایین تر است سخت در اشتباه هستید. هر گونه خدمات که بخواهید به شما ارائه می دهند. هر چقدر هم خدمتی که بخواهید خاص تر باشد مبلغ بیشتر است. قیمت ها هم کاملاً تفکیک شده به شما ارائه می شود. سالن رقص ایرانی، سالن رقص خارجی، سفره خانه سنتی، اتاق بار، دی جی های روز، اصلاً باورت نمی شود این خدمات دارد کنار گوش پایتخت ارائه می شود.

مسئول یکی از این باغ ها تاکید می کند که باغ تا ساعت ۱۲ شب خدمات ارائه می دهد و امکان برگزاری مراسم به صورت مختلط وجود ندارد اما به ما پیشنهاد می دهد که بعد از ساعت ۱۲ این امکان وجود دارد که یکی از سالن ها را به صورت مختلط در اختیار ما قرار دهد تا اگر مهمان هایی که علاقه ندارند در مراسم مختلط شرکت کنند بروند و بقیه می تواند تا ۲ سه ساعت بعد هم بمانند.

از آقای مسئول سوال می کنیم که آیا مراسم های دیگر هم برگزار می کنید؟ مثلاً جشن طلاق؟ می گوید ما مرد شور هستیم! برایمان فرقی نمی کند چه مراسمی دارید. ما در باغمان از مراسم جشن تولد و ختنه سوران داشته ایم تا عقد و عروسی و مراسم ترحیم. بر اساس خواسته مشتری هم خدمات و سرویس می دهیم. البته قرار است تمام اینها هم لاکچری برگزار شود.

رقابت در میان تالارها آنقدر خاص شده است که هر روز بر خدماتشان برای جذب مشتری بیشتر افزوده می شود. مسئول یکی از تالارها می گوید: قرار است ما خدماتی به عروس و داماد ارائه کنیم تا آنها در این شب خاص دیگر دچار استرس و دغدغه نشوند به همین خاطر تمامی خدمات در اینجا به مشتری به صورت پکیج ارائه می شود.

از آرایشگاه، لباس عروس، کت و شلوار داماد، ماشین عروس، دسته گل گرفته تا جزئی ترین مسائلی که شما امکان دارد به آن فکر نکنید اما ما پیش بینی کرده ایم. مثلاً شاید یک عروس و داماد در آن روز به این موضوع فکر نکنند که کیک عروسیشان چه شکلی باشد اما ما بهترین کیک ها را کیفیت عالی در اختیارشان قرار می دهیم. البته خدمات ویژه تری هم داریم. مثلاً اسکورت ماشین عروس با موتورهای خاص داریم یا شعبده باز و آتش بازی حرفه ای که هیچ کجای دیگری پیدا نمی کنید! حتی ما برای خاص بودن ورود عروس و داماد به باغ، اسب سیاه و سفید هم داریم که در پکیج ویژه قرار دارد!

حالا مشخص نیست انتهای این تجملات و چشم درآوردن ها کجاست. قرار است سورپرایز بعدی چه باشد؟ هواپیما یا کشتی؟ عروسی هایی که هیچ شباهتی دیگر به عروسی ندارند. مراسم هایی که قرار است لاکچری ترین در فامیل یا حتی شهر باشد. مراسم هایی که بسیاری از آنها را حتی در کشورهای غربی هم نمی بینیم. انگار هر چقدر آنها به دنبال ساده تر شدن پیش می روند ما می خواهیم جای آنها را بگیریم. راستی، سیل بخشی از کشور را برد، خانه ها، امیدها و سرمایه ها. برخی از آنها با هزینه شام یک خانواده در این تالارها، دوباره جان می گیرند، امید می گیرند و زندگی شان سر و سامان.

مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار