یکی از جاذبه‌های تفریحی شمال پایتخت تله سیژ دربند است، این تله سیژ با طول ۶۰۰ متر و دو ایستگاه شما را به کوهپایه‌های البرز می‌رساند تا از آنجا بتوانید ضمن تماشای تهران از فضای دلنشین طبیعت دربند استفاده و تعطیلات خود را به شیرینی سپری کنید.
کد خبر: ۷۳۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 16 April 2019
فتح دربند در 10 دقیقه

به گزارش تابناک تهران ، این روزها زندگی در تهران به گونه‌ای شده که هر از گاهی باید برای فرار از آلودگی و شلوغی پایتخت به طبیعت پناه ببریم، در این شرایط کوه‌های اطراف تهران بهترین گزینه برای تفریح و رسیدن به آرامش هستند.

یکی از جاذبه‌های تفریحی شمال پایتخت تله‌سیژ دربند است،  این تله سیژ با طول 600 متر و دو ایستگاه شما را به کوهپایه‌های البرز می‌رساند تا از آنجا بتوانید ضمن تماشای تهران از فضای دلنشین طبیعت دربند استفاده کنید و از این روزهای بهاری برای خود و خانواده‌تان خاطره‌ای دلچسب بسازید.

این تله سیژ پس از دوسال تعطیلی، با استاندارهای روز مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده تا خانواده‌ها در اینجا اوقات خوشی را برای خودشان رقم بزنند.

برای رفتن به تله سیژ دربند باید از تجریش به سمت خیابان دربند بروید و بعد از میدان دربند وارد میدان کوهنوردان شوید، برای اینکه 5 هزار تومان در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید بهتر است بلیط رفت و برگشت را با هم خریداری کنید، چرا که قیمت بلیط رفت و برگشت تله سیژ 20 هزار تومان است اما اگر بخواهید جداگانه بلیط تهیه کنید باید 15 هزار تومان برای بلیط رفت و 10 هزار تومان برای بلیط برگشت هزینه بپردازید.

هنگام ورود باید از آسانسور بالا بروید، در این لحظه اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند منظره زیبایی است که روی پل پشت آسانسور با آن مواجه می‌شوید، در سمت راست خودتان، نمایی از کوه و رستوران دارید و در سمت چپ خیابان دربند و نمای تهران را مشاهده می‌کنید.

اگر دست خالی به تله سیژ دربند رفته‌اید، نگران نباشید چون دقیقاً کنار جایی که باید سوار صندلی‌های تله سیژ شوید بوفه کوچکی جا خوش کرده که می‌توانید از آن خوراکی‌های دلخواه‌تان را تهیه کنید. استفاده از تله سیژ برای افراد زیر 12 سال و کسانی که دارای بیماری‌های قلبی هستند ممنوع است پس به این نکته هم توجه ویژه داشته باشید.

این تله سیژ در ارتفاع 200 متری حرکت می‌کند و در مدت 10 دقیقه شما را به سمت کوه‌های دربند می‌برد،  ساعت فعالیت تله سیژ دربند از 7 صبح تا 4 بعد از ظهر است و روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل نیز سرویس‌دهی دارد.

اگر خواهان استفاده از این امکانات هستید ترجیحاً طوری زمان‌تان را تنظیم کنید که موقع بالا رفتن، آفتاب کمی پایین‌تر رفته باشد تا در سایه به مسیر ادامه دهید. در این صورت موقع برگشت آفتاب کم‌کم در حال غروب است و شما می‌توانید دو نمای متفاوت از شهر را در مسیر خود تجربه کنید.

از آنجایی که تله سیژ دربند به تازگی راه افتاده مسیر بالای کوه به اندازه پایین پر رونق نیست و تعداد رستوران ‌ها کمتر است اما تعدادی سرویس بهداشتی و کافی‌شاپ به چشم می‌خورد.

در طول مسیر مدام اتفاق لحظه ورود برایتان تکرار می‌شود و به طور مرتب مناظر جذاب و دیدنی توجه‌تان را جلب می‌کند، شاید همین صحنه‌ها شما را وسوسه کند که یک عکس یادگاری خانوادگی هم بیندازید. اما باید مراقب باشید که گوشی از دستتان نیفتد، چون کابین تله‌سیژ بر خلاف تله کابین پوشیده نیست.

اگر وسایل پیک نیک به همراه داشته باشید، می‌توانید با انتخاب یک جای خوش منظره زیراندازتان را پهن کنید و یکی دو ساعتی هم استراحت کنید. در غیر این صورت باید یکی از رستوران‌های مسیر را برای استراحت انتخاب کنید. اگر هم تمایلی به خوردن غذا نداشتید می‌توانید با تقریباً 10 هزار تومان یک قوری چای چهارنفره به همراه نبات و خرما بگیرید و در هوای ملس دربند نوش جان کنید.

هوا که به سمت تاریک شدن رفت کم کم راه بیفتید تا لذت تماشای منظره تهران در شب را نیز از دست ندهید.

 

انتهای پیام/

سعیده اسدیان

منبع: فارس
برچسب ها: دربند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار