مدیرکل ارشاد یزد خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره ملی پارچه فجر در روزهای ۲۹ تا ۳۱ خردادماه در یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 05 May 2019

مجید جوادیان زاده با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه پارچه و تبیین نقش فرهنگی آن در پوشش مردم یک جامعه اقدامی فرهنگی و هنری انجام نشده است، اظهار داشت: جشنواره ملی پارچه فجر در سال ۹۷ طراحی شد و یزد به عنوان خاستگاه تولیدات نساجی فاخر از وزارت ارشاد کد برگزاری جشنواره دریافت کرد.

وی افزود: این جشنواره با هدف ترغیب و تشویق طراحان پارچه برای دستیابی به طراحی نوین، تشویق صنعتگران به تولید ملی، کشف خلاقیت‌های نو در حوزه پارچه و منسوجات، هم اندیشی طراحان پارچه و شناسایی نیروهای بالقوه طراحی و معرفی آنها به بازار برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌هایی که برای این جشنواره پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه و گردآوری طرح‌های پرفروش از برنامه‌های مهم این جشنواره خواهد بود.

جوادیان زاده یادآور شد: بهترین طراحان پارچه متعلق به استان یزد بوده‌اند که مشهورترین آنها غیاث‌الدین نقش‌بند است و بسیاری از طراحان دیگر نیز گمنام مانده‌اند که تلاش ما معرفی سابقه و پیشینه غنی استان یزد در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا چاپ کتاب طراحان معاصر نیز در دستور کار این جشنواره قرار گرفته است.

جوادیان زاده از توزیع فراخوان این جشنواره در دانشگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: در این جشنواره همچنین نمایشگاهی نیز برپا خواهد شد تا طراحان پارچه از سراسر کشور در آن گردهم آیند و بتوانیم بزرگترین فستیوال پارچه ایران را در یزد برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با بیان اینکه پیگیر راه اندازی موزه پارچه و نساجی نیز در یزد هستیم، افزود: تلاش‌هایی در این راستا انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای مکان برگزاری جشنواره و نمایشگاه پارچه فجر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره قرار است در روزهای ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری با همکاری شورا و شهرداری یزد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه یزد برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار