کد خبر: ۷۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 10 August 2015
دانشگاه آزاد اسلامی قرچک این روزها با مشکلات عدیده ای درگیر است به طوری که امتحانات این ترم دانشجویان به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی در یک سوله اجاره ای برگزار شد.

شهرستان قرچک با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کنار پایتخت محیط مناسبی برای پرورش استعدادهای جوان بوده، به طوری که همواره این شهرستان در المپیادهای علمی و تحقیقاتی در سطح استان تهران و کشور به مقام های در خور توجهی رسیده است.

امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مهمترین مرکز آموزش عالی در این شهرستان چندصدهزار نفری، پذیرای حدود سه هزار دانشجو از نقاط مختلف استان تهران است و نقش مهم و غیرقابل انکاری را در رشد علمی این منطقه بر عهده دارد.

این روزها حال دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خوش نیست و دانشجویان این دانشگاه از وضعیت موجود و امکانات این محیط علمی ناراحت و نگران هستند، موضوعی که مسئولان دانشگاه نیز آن را قبول داشته و اعلام می کنند که همکاری لازم از سوی مسئولان قرچک برای ایجاد فضای آموزشی جدید در این شهرستان صورت نمی پذیرد.

تحصیل ۲۷۰۰ دانشجو در بدترین شرایط

دانشگاه آزاد اسلامی قرچک مکان مناسبی برای پرورش پذیرفته شدگان خود ندارد و کلاس های خود را در مدرسه برگزار کرده و از یک پاساژ نیز برای فعالیت آموزش عالی استفاده می کند.

نکته جالب تر آن است که امتحانات این ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرچک به دلیل کمبود امکانات و فضای آموزشی در یک سوله برگزار شد که مسئولان دانشگاه اعلام می کنند برای برگزاری امتحانات بیش از هفت میلیون تومان برای اجاره سوله هزینه کرده اند.

برگزاری کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی قرچک در مدرسه

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرچک به دلیل مشکلات زیرساختی عطای تحصیل را به لقای آن بخشیده و برخی دیگر نیز با سختی و نگرانی به تحصیل خود در این دانشگاه ادامه می دهند.

بابک براتی یکی از دانشجویان این دانشگاه که هم اکنون نیز مشغول به تحصیل است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روزها دانشگاه آزاد اسلامی قرچک وضعیت نامطلوبی دارد.

دانشجویان مجبور شدند امتحانات پایان سال را در سوله برگزار کنند

وی افزود: برخی از اساتید این دانشگاه از سواد کافی برای تدریس برخوردار نیستند و کلاس ها نیز در محیطی بسیار نامناسب در حال برگزاری است.

این دانشجو با اشاره به برگزاری امتحانات پایان سال دانشگاه آزاد اسلامی قرچک در یک سوله ادامه داد: به دلیل کمبود فضا و مکان، امتحانات پایان ترم دانشجویان در یک سوله متعلق به فنی و حرفه ای برگزار شد که این موضوع به هیچ عنوان در شأن دانشجویان نیست.

وی اضافه کرد: امروز دانشجویانی که  خارج از محدوده ورامین و قرچک به دانشگاه آزاد اسلامی قرچک می آیند برای پیدا کردن مدرسه محل برگزاری کلاس های آموزش عالی دچار مشکل هستند و باید مسئولان در این زمینه اقدامی جدی کنند.

وعده هایی که هیچگاه تحقق پیدا نکرد

پیگیری خبرنگار مهر نشان می دهد که بارها برای حل مشکل فضای دانشگاه آزاد اسلامی قرچک نشست هایی برگزار شده، به طوری که برای نمونه در بهمن ماه سال ۹۲ جلسه ای برای حل مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی قرچک با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تلاش جدی و همکاری دلسوزانه مسئولان شهرستان قرچک جهت حل مشکلات جاری از جمله مکان اداری و فضای آموزشی مناسب شدند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه در خصوص ایجاد مکانی مناسب جهت امور  اداری و آموزشی دانشگاه در آینده  نزدیک تأکید کرد.

اسکندر عبداللهی کارشناس مسائل دانشگاهی و رئیس سابق دانشگاه ازاد شهرستان قرچک نیز ماه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت زیاد، ترافیک و مشکلات دیگر موجب شده برخی از واحدهای علمی و دانشگاهی کشور و استان تهران در مجاورت شهر تهران و در شهرستان های اطراف مستقر شود که قرچک نیز ظرفیت تبدیل به قطب دانشگاهی استان تهران را دارد و باید مشکلات این دانشگاه برطرف شود.

دانشگاه آزاد قرچک

دانشگاه آزاد اسلامی برای تحویل زمین دانشگاه ۳۰۰ میلیون پرداخت کرده است

حسینعلی شیبانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا که دانشگاه آزاد اسلامی قرچک زیرمجموعه این دانشگاه محسوب می شود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۸۵ مسئولان وقت اعم از امام جمعه منطقه، فرماندار و سایر مدیران در نشستی، صورتجلسه ای را برای اختصاص زمین به دانشگاه آزاد اسلامی قرچک امضا کردند.

وی افزود: پس از گذشت حدود ۱۰ سال از این ماجرا و علیرغم اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحویل زمین، ۳۰۰ میلیون تومان نیز واریز کرده هنوز زمینی برای ساخت دانشگاه آزاد اسلامی تحویل مسئولان این دانشگاه نشده است.

همکاری لازم برای ساخت دانشگاه آزاد اسلامی قرچک صورت نمی پذیرد

شیبانی اضافه کرد: به دلیل کمبود فضا مجبور شدیم که از دو مدرسه و یک پاساژ برای انجام فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی قرچک استفاده کنیم اما به عقیده بنده گرفتن دانشجو در دوره های مدیریتی گذشته با توجه به شرایط در قرچک اشتباه بزرگی بوده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قرچک با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و ما نیز شرمنده آن ها هستیم اما متأسفانه همکاری لازم برای ایجاد فضای آموزشی مناسب در این زمینه صورت نگرفته است.

اجاره ۷ میلیونی یک سوله برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان قرچک

شیبانی اضافه کرد: به دلیل کمبود فضا، امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرچک در یک سوله مربوط به فنی و حرفه ای برگزار و بیش از هفت میلیون تومان برای اجاره این سوله از سوی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت شد.

وی بیان داشت: در طول حدود سه سال گذشته که مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی این منطقه با من بوده است، هرکجا که گفته اند رفتیم و جلسات متعددی را نیز برگزار کردیم اما متأسفانه به نتیجه نرسیده است.

با یک سوله و دو مدرسه نمی توان دانشگاه درست کرد

دانشگاه آزاد قرچک

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا یادآور شد: باید توجه داشت که با یک سوله و دو مدرسه نمی توان دانشگاه درست کرد و باید مسئولان قرچک وارد میدان شده و موضوع زمین دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان را حل کنند.

وی اظهار داشت: حتی با مسئولان قرچک رایزنی کردیم که یک ساختمان مناسب را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دهند و ما اجاره آن را هم می پردازیم اما مسئولان همکاری لازم را نکردند.

عملیات ساخت دانشگاه آزاد قرچک با اختصاص زمین در کم تر از یکماه آغاز می شود

وی تأکید کرد:جلسات متعددی برای حل این مشکل در استانداری تهران برگزار شده که صورتجلسه تمامی آن ها موجود است اما این جلسات تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

شیبانی ادامه داد: اگر زمین از سوی مسئولان داده شود، دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت پروانه ساخت آن را صادر کرده و بعد از یک ماه کار احداث دانشگاه آزاد اسلامی قرچک را آغاز خواهیم کرد.

با آغاز فعالیت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قرچک سند زمین به نام دانشگاه انتقال پیدا می کند

علی بیات قرچک

علی بیات نائب رییس شورای اسلامی شهر قرچک در گفتگو با خبرنگار مهر با رد اظهارات رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا اظهار داشت: مسئولان شهرستان قرچک آمادگی واگذاری زمین به دانشگاه آزاد اسلامی را دارند اما اعلام کره اند که ابتدا فعالیت عمرانی این دانشگاه در این شهرستان آغاز شود و سپس سند این زمین به نام دانشگاه آزاد اسلامی انتقال پیدا کند.

وی افزود: طی هفته های اخیر رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا در قرچک حضور پیدا کرد و مسئولان این شهرستان بار دیگر همکاری خود را با این دانشگاه اعلام کردند و مشخص نیست با توجه به مثبت بودن جلسات اخیر به چه دلیل رییس دانشگاه آزاد اسلامی این مواضع را اتخاذ کرده است.

به هر ترتیب اختلاف نظرهای موجود بر سر زمین محل احداث دانشگاه آزاد اسلامی قرچک حدود سه هزار دانشجو که برای هر ترم هزینه های گزافی را پرداخت می کنند را رنج می دهد و باید مسئولان هر چه سریعتر در این زمینه فکری کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار