بررسی وضعیت ترافیک سنگین شیراز
15 سال پیش وقتی در خیابانی مثل ملاصدرا رانندگی می کردیم،این موضوع به ذهنمان خطور نمی کرد که روزی با شنیدن اسم این خیابان و بسیاری دیگر از گذرگاه ها،اولین چیزی که در نظرمان می آید ترافیک وحشتناک آنهاست.آن سالها قطعا نمی دانستیم وضعیت ترافیکی شیراز روزی به این حالت میرسد.که اگر به این مسائل فکر می کردیم اکنون وضعیت خیابان های شهر این نبود.
کد خبر: ۷۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 10 August 2015
تابناک فارس:وضعیت ترافیک در شهر شیراز به مرحله واقعا نگران کننده ای رسیده است.اگر مسئولان باز هم به فکر نباشند،شرایط بسیار حادتری را در سال های آینده تجربه خواهیم کرد.

نام بردن خیابان ها و محله هایی که اسیر ترافیک سنگین می شوند آنقدر زیاد است که از حوصله این بحث خارج است.اما شاید صحبت در مورد بزرگراه چمران و ترافیک های گاه و بی گاه آن خالی از لطف نباشد.

البته بهتر است بگوییم پیست سرعت شهید چمران.این بزرگراه که هر طرف آن چهار لاین را دارا می باشد،شاید مناسب ترین مکان برای تخلف از قانون و انجام حرکات نمایشی باشد.اما کافیست فقط یک اتفاق یا تصادف کوچک در چمران به وقوع بپیوندد،آنگاه است که باید شاهد ترافیک طولانی و چندین ساعته بزرگراه چمران باشیم.و جالب اینجاست که تقریبا هر شب یک تصادف یا اتفاق ناگوار رانندگی در این بزرگراه روی می دهد.حتی دوربین های پلیسی هم که در جاهای مختلف به کار رفته اند،توانسته اند این وضعیت را کنترل کنند.

اگر بخواهیم به شریان های اصلی شهر بپردازیم که به مراکز مهم تجاری اداری شهر مربوط می شوند،می توان به بولوار زند اشاره کرد که سه بیمارستان اصلی شهر در امتداد آن قرار دارند و در آن ها رفت و آمد برای وسائل نقلیه بخصوص آمبولانس ها بسیار دشوار است.

تا کنون طرح هایی برای از بین بردن این ترافیک اتخاذ شده که متاسفانه هیچ کدام جوابگو نبوده اند و برخی هم که اصلا به مرحله اجرا نرسیده اند.
البته این وضعیت نا به سامان ترافیکی تا حدودی هم متاثر از عدم استاندارد سازی شهری بوده است.یعنی وقتی این خیابان ها در حال ساخت و شکل گیری بوده،کمتر به اینگونه مسائل فکر شده که روزی جمعیت شهر بسیار زیاد خواهد شد.

این مساله گاها مورد توجه برخی قرار می گیرد و نظراتی داده می شود و تمام می شود.در همین مورد زین‌العابدین عرب عصر دوشنبه در صحن جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به مشکلات ترافیکی شیراز تأکید کرد: متأسفانه شهروندان از وضعیت ترافیکی شهر گلایه‌مند هستند که باید به فکر راه چاره برای رفع نگرانی مردم باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت عمرانی شهر شیراز در راستای تقاطع‌های غیر هم‌سطح و کنارگذرهای مختلف جای تقدیر و تشکر دارد اما وضعیت مرکز شهر شیراز جای نگرانی دارد زیرا در حال حاضر متأسفانه در ساعات مختلف شاهد وجود ترافیک‌های سنگین هستیم.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به کنترل الکترونیکی خیابان‌ها نیز تأکید کرد: راه‌اندازی دوربین ترافیکی کنترلی نتوانسته جای حضور فیزیکی پلیس را بگیرد.

راه های مختلفی برای حل کردن بخشی از مشکل وجود دارد.اما برای حل این موضل همه نهاد ها و مردم باید دست به دست هم دهند تا به شرایطی مطلوب رسید.وگرنه به تنهایی از دست پلیس کاری بر نمی آید و هیچ چیز عوض نمی شود.


برچسب ها: شیراز ، ترافیک ، چمران ، پلیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار