استقبال اندک خبرنگاران از انتخابات خانه مطبوعات البرز
گزارش‌های خبرنگار تابناک حاکی از آن است که تنها کمتر از 40 نفر در این جلسه حضور داشتند و باید چرایی این استقبال اندک مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶ 24 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: خانه مطبوعات استان البرز و نحوه انتخاب اعضاي هيئت مديره و رئيس اين تشكيل صنفي، از نخستين روز تشکیل، گرفتار چالش‌هاي متعددي بود.
بر اساس آمار ثبت نام‌ اهالي رسانه در خانه مطبوعات البرز، اين استان حدود 450 فعال رسانه‌اي دارد كه طي 5 سال اخير بارها براي انتخاب هيئت مديره خانه مطبوعات با چالش جدي روبه‌رو شدند.
حتي كار به جايي رسيد كه 2 بار طرح انحلال خانه مطبوعات البرز رسما ارائه و در دوره‌اي نيز طرح انحلال هيئت مديره مطرح شد.
سيد موسي حسيني كاشاني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز نيز در آخرين مصاحبه مطبوعاتي خود به صراحت اعلام كرد كه هيئت مديره خانه مطبوعات بايد در شهريور ماه و طي يك انتخابات سراسري انتخاب شوند كه در اين تاريخ تعداد اعضاي مجمع به انگشتان 2 دست هم نرسيد.
پس از تغییر و تحولات متعدد، بالاخره تاریخ سوم اسفند برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اعضای هیئت مدیره جدید تعیین شد.
اما معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز می‌گوید که در این روز خبرنگاران البرزی استقبال چندانی از انتخابات خانه مطوبعات البرز نداشته و در این جلسه حضور نیافتند.
نکته جالب و مهم در اظهارات محمد طاهری این است که وی تعداد اعضای رسمی خانه مطبوعات البرز که مجاز به شرکت در انتخابات و رای دادن هستند را 136 نفر عنوان می‌کند، اما مهدی کریمایی رئیس فعلی خانه مطبوعات البرز همواره آمار 450 نفری را در این زمینه اعلام کرده است.
از سوی دیگر طاهری می‌گوید: در جلسه روز سوم اسفند باید 67 نفر از اعضای دارای حق رای خانه مطبوعات در جلسه حضور می‌‌یافتند، اما این تعداد خبرنگار در جلسه فوق حاضر نشده و مجمع عمومی به حد نصاب نرسید.
گزارش‌های خبرنگار تابناک حاکی از آن است که تنها کمتر از 40 نفر در این جلسه حضور داشتند.
حال باید دید که عدم استقبال اهالی مطبوعات و خبرنگاران البرزی از شرکت در مجمع عمومی خانه مطبوعات البرز چیست؟ 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار