وزارت نیرو درخواست کرد:
وزارت نیرو درخواست کرده است تا شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالا‌های آب و برق (ساتکاب) به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای افزوده شود.
کد خبر: ۷۵۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 03 July 2019

به گزارش تابناک تهران از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، صنعت آب و برق کشورنقش بسیار مهمی در عرضه اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی کشور ایفا می‌نماید و تداوم تامین برق و آب پایدار در آینده، توام با کاهش هزینه‌ها مستلزم حمایت و پشتیبانی از این صنعت برای استفاده از دانش و فناوری‌های نوین است. در این راستا هیئت وزیران در مرداد ۱۳۹۶ با لغو انحلال شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) امکان استفاده از ظرفیت‌های لازم برای دستیابی به این اهداف را فراهم کرده است.
این گزارش تصریح می کند، عملیاتی نمودن فناوری های نوین در صنعت آب، برق و آب و فاضلاب که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود و یا انتقال آن دسته از فناوری‌های نوین که در داخل کشور وجود ندارند، نیازمند حمایت اقتصادی، فنی و تخصصی است و این نوع حمایت‌ها به موجب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی توسط سازمان‌های توسعه‌ای انجام می‌پذیرد. براین اساس و بمنظور استفاده از این ظرفیت، وزارت نیرو درخواست کرده است تا "ساتکاب" در فهرست سازمان های توسعه ای درج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار