آتش
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ۲۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی بخش قره کهریز شهرستان اراک در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۵۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 04 July 2019

۲۵ هکتار از عرصه های طبیعی بخش قره کهریز اراک در آتش سوخت

سرهنگ منصور بهزادی گفت: این آتش سوزی از ساعت ۱۳ روز گذشته در روستای گوشه بخش قره کهریز شهرستان اراک آغاز شد و با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی و مردم تا ساعت ۱۶ به طول انجامید.

وی ادامه داد: پنج گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی متشکل از ۲۵ نفر از افراد این یگان آتش سوزی را مهار و از بروز خسارت‌های بیشتر به اراضی طبیعی شهرستان اراک جلوگیری کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی سهل انگاری و عامل انسانی بیشترین دلیل آتش سوزی در مراتع استان عنوان کرد و گفت: علت این آتش سوزی در مراتع روستای گوشه بخش قره کهریز شهرستان اراک توسط کارشناسان در دست بررسی است و وجود عامل انسانی در این آتش سوزی مشهود است.

سرهنگ بهزادی خاطرنشان کرد: ۲۵۸ هکتار از اراضی طبیعی شهرستان اراک از ابتدای سال جاری تا کنون دچار آتش سوزی شده است.

وی ادامه داد: بروز آتش سوزی در مراتع طبیعی بر خسارت‌های مالی موجب از بین رفتن منظره زیبای طبیعت، نابودی پوشش گیاهی منطقه، از بین رفتن میزان زیادی علوفه مورد نیاز دام ها، کاهش جذب ذخیره نزولات آسمانی در مناطق مورد حریق، آسیب رساندن به محیط زیست، مساعد شدن زمینه فرسایش‌های آبی و بادی و شیوع آفات و امراض گیاهی در این مناطق می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش سوزی در مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی تماس گرفته و بازرسان این اداره کل را در جریان آن قرار دهند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار