دادستان کل کشور درمدرسه فیضیه:
امروز دشمن با ایجاد شبهه و تردید می خواهد مردم را درمقابل اسلام و نظام قرار دهد. هوشیاری و بصیرت یک ضرورت است و می توان با همین بصیرت هدف دشمن را خنثی کرد. امور صیانت از انقلاب از همین مدرسه شروع شده و لذا همه علما وظیفه دارند از آن مواظبت کنند.
کد خبر: ۷۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 12 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عصر امروز در مراسم سالروز حمله ننگین ساواک در سال ۴۲ به فیضیه که در این مدرسه مبارکه برگزارشد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت علم اشاره کرد و اظهارداشت: بهترین علم، علمی است که انسان در کنار آن به خدا شناسی و توحید و در نهایت به نظام جهان آفرینش برسد.

وی افزود: اگر چه علم دانشمندان سایر علوم مانند، تاریخ و طبیب و...، ارزش دارد چون برای نجات جسم انسانها تلاش می کنند، اما زمانی ارزش این علوم بیشتر نمایان می شود که در کنار آن، اخلاق و پرورش روح هم قرار بگیرد  و انسان از این طریق به توحید و معرفت شناسی برسد.

حجت الاسلام رئیسی اظهارداشت: علوم حوزوی از این لحاظ نسبت به سایر علوم دیگر دارای مشخصه و امتیازی است و هر کسی که وارد دانشگاه امام صادق(ع) می شود می فهمد که هدف از آموختن فقه جعفری غیر از علوم دیگر است و انسان اگر چه با این علوم جسم خود را هم نجات می دهد؛ اما مشخصه اصلی فقه جعفری و مکتب امام صادق(ع) نجات دادن روح انسانها و رسیدن به توحید و معرفت شناسی و کمال و اخلاص است.

دادستان کل کشور خاطرنشان ساخت: اگر علوم تجربی در کنار علوم نقلی و معرفت شناسی و توحید قرار بگیرد؛ مانند علوم حوزوی هویت پیدا می کند و موجب می شود انسان در کنار علوم تجربی نیزبه کمال برسد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: تنها علومی که انسان را به مرحله توحید و هستی شناسی و معرفت شناسی  می رساند  علوم حوزی است و  دارنده این علوم  اگر خود را مجهز به  عمل و تهذیب  نفس کند باعث نجات خود و دیگران می شود و آن گاه کلام او درقلب  مردم اثر می گذارد.

وی خاطر نشان ساخت: علوم حوزوی  زمانی که با عبودیت و اطاعت همراه شد، موجب می شود بسیاری از دلها به خدا نزدیک شود و امام خمینی(ره) هم  شخصیتی بود که در همین حوزه ها و حجره ها جان و روح خود را با آموزه های دین آمیخته کرد و انقلابی را به راه انداخت که تا کنون کسی نتوانست این چنین حرکتی انجام دهد.

دادستان کل کشور افزود: امام خمینی(ره) در آن زمانی که رژیم به مدرسه  فیضیه حمله کرده بود  سخنرانی پرشور در حمایت از کشته شدگان مدرسه فیضیه کردند و علما و مراجع قم هم حمایت همه جانبه خود را از این حرکت امام(ره) اعلام نمودند واین موجب شد روز به روز بر این حمایت ها در کشور افزوده  شود.

رئیسی گفت: امام خمینی(ره) علما  و مردم انقلابی با این حرکت خود اجازه ندادند رژیم به هدف خود برسد، اگر چه رژیم به فیضیه حمله کرد و شماری از روحانیون را به خاک و خون کشید و قلب امام (ره) را با این حرکت جریحه دار کرد، ولی این حرکت رژیم، سرآغاز انقلاب در قم و در مدرسه فیضیه شد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: رژیم منحوس پهلوی با این حمله به دنبال هدف خود و از بین مردم روحانیت بود ولی اراده و خواست خدا چیز دیگر بود و آن  این  که مکتب فقه جعفری  بیاید و حکومتی را اداره کند.

وی افزود:  امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس فقه جعفری اداره می شود و ولایت فقیه در ادامه همین  راه است و این نظام مقدس تا کنون پایدار مانده چون پیرو و پشتوانه او  ولایت فقیه و فقه جعفری است و همه قوانین آن بر اساس دین اداره شود و بر همین اساس این نظام چون مقدس است و مبتنی بر فقه است، به افرادی لازم دارد که بتوانند خود را در این مسیر قرار دهند و در اهداف دین حرکت کنند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه وظیفه طلاب و روحانیت را دفاع از دین و آرمانها امام راحل و انقلاب بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: امور صیانت از انقلاب از همین مدرسه شروع شده و لذا همه علما وظیفه دارند از آن مواظبت کنند، امروز دشمن به دنبال از بین بردن جایگاهی است که با خون پاک شهدا بدست آمده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با ایجاد شبهه و تردید می خواهد مردم را درمقابل اسلام و نظام قرار دهد و این حرکت بزرگ را از بین ببرد. هوشیاری و بصیرت یک ضرورت است و می توان با همین بصیرت  هدف دشمن را خنثی کرد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: شهدا پیام شان این بود که نگذراید این انقلاب و نظام بدست نااهلان بیافتد؛ مواظب باشید و ادامه دهنده راه  ما باشید و این پیام شهدا می طلبد که روحانیت بیش از گذشته از این نهال مواظبت کند.

وی خاطر نشان کرد: روحانیت بزرگ پرچم دارا انقلاب و نظام  است و لازم است با تمام وجود از ولایت و رهبری و نظام و خون شهدا و پیام آنها مواظبت کند، این وظیفه است و  روحانیت همان طورکه در عرصه دفاع  مقدس در دفاع از دین حضوری فعال در میدان رزم  داشت امروز هم باید درجبهه دیگر،یعنی میدان  فرهنگی  حضور پر رنگ داشنه باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار