دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های پایتخت با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه(چهارم مرداد) جزئیات فرآیند برگزاری این رویداد را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سید حمید طحایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات و ساعت ۸ فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تخلفی در زمینه تبلیغات مشاهده و گزارش نشده است.

طحایی با بیان اینکه در این انتخابات بیش از ۱۲ هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند یادآور شد: ۵۶ نفر به دلیل احراز نشدن صلاحیت و ۲۴۲ نفر به دلیل نقص مدرک ردصلاحیت شدند.

وی گفت: در هر منطقه یک مخزن وجود دارد که در حال حاضر صندوق‌ها در آن مخزن قرار دارند و طی امروز و فردا صندوق‌ها در مخازن توسط اپراتورها پیکربندی می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های پایتخت افزود: اسامی نامزدهای هر حوزه انتخابیه نیز توسط اپراتورها بارگذاری خواهد شد.

به گفته وی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های پایتخت از ساعت ۸ روز جمعه ۴ مرداد در ۳۵۲ محله و حدود ۱۷ هزار شعبه اخذ رأی با هفت هزار صندوق اخذ رأی مکانیزه برگزار می‌شود.

طحایی با اشاره به اینکه انتخابات از ساعت ۸ تا ۱۶ برگزار می‌شود عنوان کرد: ما اجازه تمدید زمان برگزاری انتخابات برای ۲ نوبت ۲ ساعته را داریم که در صورت تقاضای مناطق و محلات، هیأت اجرایی مرکزی نسبت به تمدید زمان اقدام خواهد کرد.

وی اظهارداشت: در مجموع ۲۰ هزار نفر در هیأت های اجرایی، نظارت، اپراتورها (از ستاد مرکزی تا شعب اخذ رأی) کار برگزاری این دوره از انتخابات شورایاری‌ها را برعهده دارند.

دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های پایتخت با بیان اینکه در دوره گذشته ۲۱ درصد نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها را بانوان تشکیل می‌دادند یادآورشد: در این دوره بانوان ۲۵ درصد از نامزدها را تشکیل می‌دهند؛ ضمن اینکه سطح سواد، علم و تخصص داوطلبان نیز در مقایسه با دوره قبل تغییرات مثبتی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با شرایط فراهم شده از سوی شهرداری و شورای شهر تهران، استقبال خوب علاقه‌مندان به خدمت در محلات و حضور شهروندان پای صندوق‌های رأی شاهد نقش‌آفرینی مردم در سرنوشت محلات به عنوان کوچک‌ترین جامعه اجتماعی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار