اهالی محله نیاوران برخلاف بسیاری از محله‌های تهران، روز گذشته حضور پرشوری در انتخابات شورایاری‌های استان تهران داشتند.
کد خبر: ۷۶۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ محله نیاوران با 16 کاندیدا و 2 شعبه اخذ رای برای انتخابات شورایاری‌ها از ساعت 8 صبح روز جمعه چهارم مردادماه کارخود را آغاز کرد و از همان لحظات ابتدایی با استقبال پرشوری از سوی اهالی این محله در هر دو شعبه مواجه شد.

حجت الاسلام و المسلمین بشیر خیری در حاشیه این رای گیری به خبرنگار تابناک تهران گفت: مسئله شوراهای محالات از این جهت حائز اهمیت است که برای اداره موفق یک کشور و دست‌یابی به اهداف بلند آن، نیاز به مشارکت بیشتر مردم در امور کشور است و هرچه این امر افزایش پیدا کند، قطعا در کنار آن نیز ضریب موفقیت کشور نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلاامی و شوراهای اسلامی شهر شرکت می‌نمایند، اما آنچه این روند را تکمیل خواهد کرد، قطعا همان سطح از مشارکت مردم در محلات است. خوشبختانه این موضوع چهار دوره برگزار شده است، اما متاسفانه تنها به صورت شکل و فرم است و از اهداف مهم که یکی از آنها نظارت دقیق مردم بر فرایند تصمیم سازی شهرداری‌ها می‌باشد، فاصله بسیاری دارد.

امام جماعت مسجد نیاوران با بیان اینکه مردم استقبال بسیار خوبی از این انتخابات داشته‌اند، بیان کرد: آنچه از این استقبال به صورت واضح بیان می‌شود، دغدغه مردم برای بهبود شرایط پیرامون‌شان است که امیدواریم نا امید نشوند.

او افزود: شورایاری‌های پیشین متاسفانه از دید مردم نمره قبولی خوبی نداشته‌اند و موفق نبوده‌اند که آن‌ها نیز دلایل خودشان را داشته‌اند؛ این موضوع باید مشخص شود که شورایاری‌ها می‌توانند در تصمیم‌سازی‌های بزرگ شرکت کنند یا قراراست تصمیم‌سازی‌ها انجام شود و شورایاری‌ها تبدیل به عوامل نفوذی شهرداری‌ در محلات شوند تا اهداف آن‌ها را پیش ببرند، این موضوع بسیار مهم است. تا به امروز که توفیق بسیار بالایی نبوده است، اما امیدواریم با شورایاری جدید بشود کارهای بزرگ‌تر انجام داد.

خانم مهنا مدیریت سرای محله نیاوران نیز در گفتگو با تابناک تهران با اشاره بر استقبال پرشور مردم نیاوران از انتخابات شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: محله نیاوران از جمله مناطق قدیمی تهران محسوب می‌شود و معمولا برای انتخابات‌هایی که برگزار می‌شود همانند انتخابات شورایاری‌ها معمولا از مشارکت‌های بسیار بالایی برخوردار است. در این منطقه معمولا افراد بومی نشین و قدیمی حضور دارند و با اینگونه مشارکت‌ها سعی می‌کنند آن اصالت بزرگ را حفظ نمایند.

او ادامه داد: خوشبختانه محله نیاوران نسبت به محلات دیگر استان تهران مشارکت بسیار بالاتری داشته است و حتی صف‌های طولانی برای رای گیری شورایاری‌ها شکل گرفت.

مشارکت فعال اهالی نیاوران در انتخابات شورایاری‌ها/ مردم برای پیشرفت محله خود تلاش می‌کنند

مدیر سرای محله نیاوران افزود: شورایاری‌های پیشین نیز زحمات خوبی را برای محله به ثمر رسانند، اما قطعا شورایاری‌های جدید می‌بایست فعالیت‌های مطلوبس در جهت حمایت از هم محلی‌های خود داشته باشند و درصدد آن باشند تا محله خودرا ارتقاء بدهند. بدون شک همه ما میکوشیم تا محله نیاوران نسبت به سایر محلات استان تهران چشم‌گیر تر باشد.

مهنا در پایان گفت: ما باید بیاموزیم که پیش از آنکه منافع شخصی ما باعث حرکتی شود، سعی کنیم تا برای یکدیگر قدم برداشته و کاری کنیم تا افراد دیگر نیز با ما پیشرفت نمایند؛ بدون شک اگر فردی با این ذهنیت پیش برود و اعتقاد قلبی به این کار داشته باشد پیشرفت چشم گیری خواهد داشت.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از صبح روز جمعه 4 مردادماه سال جاری آغاز شد و تا ساعت 20 نیز ادامه داشت و در محله نیاوران حسین عموجعفری، پوریا همدانیان، محمدحسین جبلی، سیدجلال جوزی، حیدرعلی نیاورانی آبت اله زاده، میثم خیری، محمدسعید یکرنگیان، محسن غزازانی و محمدهادی پشت کوهی به ترتیب منتخبین اصلی انتخابات شورایاری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار